Японський дизайнер Хіроко Такахасі керує всесвітньо відомим брендом із пошиття кімоно та іншого одягу. Їй довелося багато чого подолати, щоб її бізнес процвітав. Однак усе змінилося, коли почалася пандемія.
Тепер із барвистої і вишуканої тканини фірма Такахасі шиє маски.
[Хіроко Такахасі, дизайнер]:
«Наприклад, я мала багато тканини для нарядів юката й рушників тенугуї. Я вирішила зробити з неї маски й подарувала їх друзям. Коли вони їх одержали, то дуже зраділи. Після цього багато людей стали просити мене зробити для них маски. Тож я вирішила почати їх виготовляти».
Одяг дизайнера відомий своїми яскравими принтами. Він має великий попит. Зазвичай Хіроко продавала по 100‒200 юкат на місяць. І це було великим успіхом для індустрії, яка останніми роками занепадала. Так, продажі в ній сьогодні становлять лише 16 % того, що було в 1981-му.
Однак коронавірус усе змінив. Доходи компанії різко зменшилися. Її юкати в середньому коштують 570 доларів, а кімоно — усі 28 тисяч. Однак кожну маску продають усього за 13 доларів.
[Хіроко Такахасі, дизайнер]:
«Не те щоб я втратила роботу, але тепер я дуже зайнята виготовленням масок. Та якщо порівнювати з тим, як торік я продавала юкати, то різниця величезна».[Кадзумі Фуруоя, майстер із пошиття кімоно]:
«Ми кравці. Є й інші професіонали, які залучені до процесу, наприклад фарбарі. І всі зараз мають проблеми з роботою».
Коронавірус боляче вдарив по всій індустрії виробництва кімоно. Майстри з пошиття здебільшого літні, і кожен спеціалізується на певному процесі.
Навіть якщо попит відновиться, наслідки будуть відчутні ще довго. Утім, майстри сподіваються на краще.
[Хіроко Такахасі, дизайнер]:
«Не думаю, що майбутнє виробництва кімоно перспективне. Та гадаю, що на землі є багато людей, які не знають про таку чудову річ, як кімоно. Я хотіла б, щоб вони дізналися про неї, і майбутнє нашого бізнесу стало безхмарним».
Коротке посилання на цю сторінку: