Піднявшись на метр над водною гладдю, протоками поряд зі Стокгольмом буквально летить електричний пором Candela P-12. Це судно відкриє нову еру водного транспорту.
Пором під час руху підіймається на трьох підводних крилах. Так знижується опір води, і судно може розігнатися до 55 кілометрів за годину. Нині це найвищий показник серед електричних поромів.
[Ерік Еклунд, директор компанії-виробника]:
«Це перше у світі електричне пасажирське судно на підводних крилах. Завдяки такій конструкції енергоспоживання знижується приблизно на 80 %. Можна долати великі відстані на високій швидкості, що неможливо з традиційними корпусами суден».
Крейсерська швидкість порома — 46 кілометрів за годину. Запас ходу — 90 кілометрів. На максимальній швидкості зменшується до 75. Заряджатися можна від пристроїв, призначених для електромобілів. Це полегшить завдання створення зарядної інфраструктури.
Під час руху порома бортовий комп’ютер постійно регулює положення крил. Так досягається плавність ходу. Судно здатне впоратись із хвилями заввишки до двох метрів.
Пором поки що тестують, але вже в липні наступного року він надійде в експлуатацію. Возитиме пасажирів із центру Стокгольма до Екере й назад. Подорож в один бік триватиме 25 хвилин. На звичайному громадському транспорті треба діставатися майже годину.
[Густав Геммінг, віцепрезидент Регіональної ради Стокгольма]:
«Водні артерії — найдавніший вид транспортних шляхів, але ми дуже довго цим нехтували».
Довжина судна — 12 метрів, ширина — 4,5, вага — 9,5 тонн. Виробник випускатиме три версії. Shuttle розрахована на 30 пасажирів, Business — на 20 та Voyager — на 12. Ціни стартують від 1 мільйона 700 тисяч євро.
Коротке посилання на цю сторінку: