27.05.2024

НАСА хоче прогнозувати виверження вулканів за допомогою супутників

Виверження вулканів, можливо, передбачатимуть за місяці й навіть роки до їх початку. Про це оголосили дослідники..

Дата завантаження: 2024-04-27

Виверження вулканів, можливо, передбачатимуть за місяці й навіть роки до їх початку. Про це оголосили дослідники НАСА. Допоможуть дані зі супутників.

Сьогодні, прогнозуючи виверження, науковці здебільшого покладаються на наземні системи моніторингу, сейсмічну активність та газові викиди. Однак такі спостереження ведуть далеко не за всіма активними вулканами світу. До того ж вони не завжди точні.

[Тарсіло Жирона, дослідник]:
«Науковці кажуть, що вулкани — це нелінійні системи. У них відбувається дуже багато складних процесів, які взаємодіють один з одним. І, як правило, немає прямого зв’язку між процесами, що відбуваються в надрах, і тим, що ми можемо бачити на поверхні».

Упродовж 16 років команда НАСА аналізувала променисту енергію кількох активних вулканів за допомогою супутників.

Вони виявили, що за кілька років до виверження температура променевої енергії над більшою частиною поверхні вулкана збільшується приблизно на один градус Цельсія. Після виверження вона знову знижується.

[Тарсіло Жирона, дослідник]:
«Ми зможемо використовувати це, щоб прогнозувати виверження вулканів у реальному часі».

Команда надіється, що нова методика дасть країнам змогу готуватися до вивержень, а це допоможе врятувати життя людей.

Загалом 2021 рік уже можна назвати роком активізації вулканів. Виверження сталися в багатьох країнах, зокрема в Індонезії, Ісландії, Італії та Гватемалі.

НАСА хоче прогнозувати виверження вулканів за допомогою супутниківУ Дубаї корали вирощують по-новомуБезпілотний вертоліт НАСА на Марсі визнано неробочимНайбільший у Європі «надрукований» будинок здали в орендуЯрмарок роботів проходить у данському місті ОденсеЯк співають кити: данські вчені виявили спеціальний органЛичинок коралів заманюють до рифів за допомогою звуківУ США тестують робота, який ходитиме по перетнутій місцевості Місяця та МарсаУ Німеччині розробили мікроботів, які в майбутньому допоможуть лікувати ракЗнахідка в Помпеях розкриває таємниці будівництва стародавніх римлян