18.05.2024

Науковці створили перший функціональний напівпровідник із графену

Учені зі США та Китаю створили перший функціональний напівпровідник із графену. Це може стати початком нової..

Дата завантаження: 2024-04-18

Учені зі США та Китаю створили перший функціональний напівпровідник із графену. Це може стати початком нової епохи електроніки.

Зараз переважно використовують напівпровідники з кремнію. Але його фізичні властивості вже досягають своєї межі, бо електроніка дедалі більше ускладнюється.

Графен — це двовимірна модифікація вуглецю, яка є матеріалом завтовшки з атом. Графен має велику механічну жорсткість і рекордну теплопровідність. Однак він не має так званої забороненої зони, яка дає змогу напівпровідникам вмикатися та вимикатися.

Дослідники з Атланти й Тяньцзіня знайшли рішення. Вони неначе виростили шар графену на кристалах карбіду кремнію й отримали епітаксійний графен.

[Волтер де Гір, керівник дослідження]:

«Перевага графену в тому, що можна створювати дрібніші пристрої, які працюють швидше, але з меншим виділенням тепла. Тобто вдається використовувати властивості електронів, недоступні в кремнії. Тож це зміна парадигми — інший спосіб створення електроніки».

Епітаксійний графен удесятеро рухливіший, ніж кремній. Ця властивість допоможе збільшити швидкість обчислень в електронних пристроях.

На думку вчених, напівпровідники з графену можуть замінити кремній і на наступні 50 років стати провідною технологією в цій галузі.

Науковці створили перший функціональний напівпровідник із графенуНа Марсі виявили величезні поклади підземного льодуКубинські біологи розгадують таємниці міграції птахів із Північної АмерикиЯк «суперличинки» допоможе розв’язати проблему перероблення пластикуЧи можна забезпечити Землю дешевою сонячною енергією з космосуНауковці придумали, як шум від машин перетворити на біопаливоВ Ізраїлі знайшли величезне підземне укриття, зроблене 2000 років томуУ пластику знайшли набагато більше хімікатів, ніж виявили ранішеУ США тестують робота, який ходитиме по перетнутій місцевості Місяця та Марса200 давніх украдених артефактів повернулися до Перу