Дизайнерка ювелірних виробів Анабела Чан досліджує діаманти на якість огранювання, чистоту, кількість каратів і колір. Але вона не бачить недоліків, властивих усім каменям, добутим природним шляхом.
Це бездоганні дорогоцінні камені, вирощені в лабораторії. Їх створено в контрольованому середовищі, яке імітує те, що в землі. Щоправда, швидкість більша в сотні разів.
Якщо за звичайних умов алмази ростуть мільярди років, то тут хімічний процес триває коло десяти тижнів.
Чан уважає свої роботи, виставлені у власному бутику в Лондоні, злиттям науки та мистецтва. Розповідає, що десять років тому, коли тільки почала вивчати ювелірну справу, вона їздила на шрі-ланкійські шахти дорогоцінного каміння.
[Анабела Чан, засновниця бренду Anabela Chan]:
«Я побачила умови, у яких люди працювали, дізналася, як мало їм платили за те, що вони видобували один із найцінніших товарів у світі. І мені це здалося безглуздим. Саме тоді я почала досліджувати альтернативні матеріали. Я вирішила створювати такі ж красиві, гідні червоної доріжки ювелірні вироби високого рівня, але не використовуючи при цьому копальні».
Зі слів аналітика Едана Голана, ринок лабораторних каменів щороку зростає на 20 %. Водночас глобальний прибуток уже сягає 15 мільярдів доларів.
[Едан Голан, аналітик]:
«Вирощені в лабораторії діаманти мають дві основні характеристики. По-перше, вони ідентичні природним. По-друге, це дешевша альтернатива. І це цікавить споживачів, які хочуть заощадити».
За останні два роки бренди Pandora та Swarovski створили низку пропозицій із штучними діамантами. І це себе виправдало.
Pandora, найбільший у світі виробник ювелірних виробів, зміг стати популярним і прибутковим, водночас демократизуючи алмазну галузь.
У міру падіння виробничих витрат ціни на вирощені діаманти знижуються: камінь вагою один карат зараз продають на 80 % дешевше, ніж його природний еквівалент. Десять років тому різниця в ціні становила лише 10 %.
Це означає, що брендам доводиться вирізнятися іншими способами.
Старший віцепрезидент Pandora та голова відділу діамантів Джошуа Браман каже, що тепер головний чинник — це дизайн, а також екологічне виробництво.
Коротке посилання на цю сторінку: