05.05.2024
Телеканал NTD

Там, де наука зустрічається з мистецтвом: лабораторні алмази стають дешевшими

Там, де наука зустрічається з мистецтвом: лабораторні алмази стають дешевшими

Дизайнерка ювелірних виробів Анабела Чан досліджує діаманти на якість огранювання, чистоту, кількість каратів і колір. Але..

Дата завантаження: 2024-10-05

video

Дизайнерка ювелірних виробів Анабела Чан досліджує діаманти на якість огранювання, чистоту, кількість каратів і колір. Але вона не бачить недоліків, властивих усім каменям, добутим природним шляхом.

Це бездоганні дорогоцінні камені, вирощені в лабораторії. Їх створено в контрольованому середовищі, яке імітує те, що в землі. Щоправда, швидкість більша в сотні разів.

Якщо за звичайних умов алмази ростуть мільярди років, то тут хімічний процес триває коло десяти тижнів.

Чан уважає свої роботи, виставлені у власному бутику в Лондоні, злиттям науки та мистецтва. Розповідає, що десять років тому, коли тільки почала вивчати ювелірну справу, вона їздила на шрі-ланкійські шахти дорогоцінного каміння.

[Анабела Чан, засновниця бренду Anabela Chan]:

«Я побачила умови, у яких люди працювали, дізналася, як мало їм платили за те, що вони видобували один із найцінніших товарів у світі. І мені це здалося безглуздим. Саме тоді я почала досліджувати альтернативні матеріали. Я вирішила створювати такі ж красиві, гідні червоної доріжки ювелірні вироби високого рівня, але не використовуючи при цьому копальні».

Зі слів аналітика Едана Голана, ринок лабораторних каменів щороку зростає на 20 %. Водночас глобальний прибуток уже сягає 15 мільярдів доларів.

[Едан Голан, аналітик]:

«Вирощені в лабораторії діаманти мають дві основні характеристики. По-перше, вони ідентичні природним. По-друге, це дешевша альтернатива. І це цікавить споживачів, які хочуть заощадити».

За останні два роки бренди Pandora та Swarovski створили низку пропозицій із штучними діамантами. І це себе виправдало.

Pandora, найбільший у світі виробник ювелірних виробів, зміг стати популярним і прибутковим, водночас демократизуючи алмазну галузь.

У міру падіння виробничих витрат ціни на вирощені діаманти знижуються: камінь вагою один карат зараз продають на 80 % дешевше, ніж його природний еквівалент. Десять років тому різниця в ціні становила лише 10 %.

Це означає, що брендам доводиться вирізнятися іншими способами.

Старший віцепрезидент Pandora та голова відділу діамантів Джошуа Браман каже, що тепер головний чинник — це дизайн, а також екологічне виробництво.
Коротке посилання на цю сторінку:

Там, де наука зустрічається з мистецтвом: лабораторні алмази стають дешевшимиПерший у світі готель, надрукований на 3D-принтері, будують у СШАСіан Проктор — астронавт-аматор і перша афроамериканка, яка пілотувала космічний корабельНеймовірно схожих на людей роботів показали на виставці в ПекініУнікальний датчик пожеж здобув премію Дайсона у Великій БританіїРідкісних аксолотлів, які навіть можуть регенерувати мозок, рятують від зникнення в МексиціВчені з’ясували, які дахи ефективніше захищають місто від спеки«Летючий» електричний човен на підводних крилах установив рекордЯк зразки криги з Антарктиди допомагають дізнатися про майбутню зміну кліматуДрони допомагають угорським науковцям спостерігати за рідкісними кіньми Пржевальського

Підпишись на e-mail розсилку

Вибери, що б ви хотіли отримувати на свій e-mail: