10.02.2024

Телескоп «Евклід» надішле на Землю дуже чіткі знімки всесвіту

Європейське космічне агентство отримає зображення з космічного телескопа «Евклід». Його запустили цього літа. Перші дуже чіткі..

Дата завантаження: 2024-05-09

Європейське космічне агентство отримає зображення з космічного телескопа «Евклід». Його запустили цього літа. Перші дуже чіткі знімки мають показати, що телескоп готовий до своєї наукової місії. Проєкт коштував півтора мільярда доларів.

[Рене Лорейс, провідний науковий співробітник проєкту]:

«Ми дуже старанно працювали, щоб зробити перші якісні наукові зображення. Як ми й очікували, “Евклід” показав дуже гарні результати, а в деяких аспектах навіть перевершив очікування».

Обсерваторію «Евклід» запустили в липні. Її кінцева мета розташована за півтора мільйона кілометрів від Землі в районі розміщення космічного телескопа «Джеймс Вебб». Щоб дістатися туди, знадобився місяць.

Названий на честь давньогрецького математика, «Евклід» досліджуватиме мільярди галактик, що покривають понад третину неба. Він визначатиме їх розташування та форму, зокрема галактик, які перебувають на відстані до 10 мільярдів світлових років від Землі.

За допомогою «Евкліда» вчені хочуть ліпше зрозуміти геометрію темної матерії і темної енергії. Для цього вони дуже точно вимірюватимуть прискорення розширення Всесвіту.

Тривимірна мапа космосу, яку створить телескоп, охопить простір і час, що допоможе пояснити, як розвивався темний Усесвіт і чому він дедалі швидше розширюється.

«Евклід», заввишки майже п’ять метрів і такий же завширшки, має телескоп і два наукові інструменти. Вони можуть досліджувати космос як у видимому світлі, так і в інфрачервоному діапазоні.

Водночас НАСА готує власну місію, щоб ліпше зрозуміти темну енергію та темну матерію. Інфрачервону обсерваторію «Ненсі Грейс Роман» запустять 2027 року.

Телескоп «Евклід» надішле на Землю дуже чіткі знімки всесвіту«Іншопланетна лихоманка» стимулює перуанських мисливців за старовиноюМишку замінили жести: нову технологію показали на Світовому конгресі мобільних технологійУ пластику знайшли набагато більше хімікатів, ніж виявили ранішеБерезень 2024 став найспекотнішим в історіїДо нас летить одна з найяскравіших відомих кометЗастосунок, що попереджає про землетруси на Тайвані, завантажили сотні тисяч разівНауковці підтвердили, що виявили новий вид давніх іхтіозаврівУ Дубаї корали вирощують по-новомуНові протези дають змогу відчувати температуру предметів