Один каліфорнійський стартап створив дев’ятиметровий човен на підводних крилах. Вони дають змогу уникнути гідродинамічного опору й збільшити запас ходу.
На одному заряді судно долає 140 кілометрів.
[Сампріті Бхаттачар’я, директор стартапу ― розробника електрочовна]:
«Човен не лише електричний. Він ковзає над водою, тож морської хвороби не буде. Просто його хід плавний, і хвилі не відчуваються. Неначе летиш у реактивному літаку».
Виробник каже, що експлуатація такого човна вдесятеро дешевша, ніж судна, що працює на викопному паливі.
[Сампріті Бхаттачар’я, директор стартапу ― розробника електрочовна]:
«Цей човен можна використовувати як водне таксі в таких містах, як Сан-Франциско, Нью-Йорк, Сіетл та інші. Це розкриває потенціал, нову форму транспорту».
А шведська компанія збудувала електричний катер завдовжки вісім з половиною метрів. Він теж має підводні крила. Одного заряду вистачає на 105 кілометрів. Продано вже 150 таких катерів.
[Тангі де Ламотт, директор компанії ― розробника електрокатера]:
«Підводні крила, комп’ютер зі штучним інтелектом і програмне забезпечення дають змогу створити човен, що ковзає над водою. І це дуже ефективно. Можна за ніч зарядити батарею, а потім провести на воді непоганий день на електричному човні».
Утім, не все так чудово. Електричні човни коштують недешево — сотні тисяч доларів.
[Джефф Васіл, член асоціації Marine Manufacturers]:
«Запас ходу — величезна проблема. Щоб мати більше енергії, треба встановити більше акумуляторів. А це підвищує витрати. Тому між звичайними й електричними човнами дуже велика різниця в ціні».
У стартапах, що будують електричні човни, також розробляють для суден безпілотні технології. Але більшість шанувальників активного відпочинку вважають за краще керувати човнами самостійно. Та й пасажири комерційного транспорту, як і раніше, хочуть бачити за штурвалом людину.
Коротке посилання на цю сторінку: