Земля навколо села почала осідати приблизно півтора року тому. Тоді глибоко в Гімалаях почали будувати нову залізничну колію.
[місцевий житель]:
«Ми жили тут покоління за поколінням. А тепер село дійшло до такого стану. Неймовірно».
Уряд прем’єр-міністра Нарендри Моді створює в Гімалаях масштабну інфраструктуру. Тут будують гідроелектростанції, залізницю та автомагістралі.
Але деякі з цих проєктів здійснюють на нестабільних гірських схилах, які раніше вкривали льодовики. Це порушує екобаланс і спричиняє зсуви, раптові повені, а тепер і руйнує села.
Останніми тижнями в центрі уваги було місто Джошимат, що приблизно за сто кілометрів від Мароди. Там на початку січня почало тріскатися понад 850 будівель, а деякі й повністю зруйнувалися. Свій дім покинуло більш як 900 осіб.
[місцева жителька]:
«Тут усе лишається тільки в спогадах. Усі їдуть. Що ми можемо вдіяти?»
Експерти кажуть, що в Джошиматі причиною лиха стало будівництво ГЕС. Для неї прорили тунель, але попередніх досліджень не проводили. У місті також була неправильна система стічних вод. Як наслідок, дощова вода проникала в гірську породу, через що утворилися порожнини.
Загалом у регіоні прорили 83 кілометри тунелів. Роботи ще 2018 року через суд намагалися зупинити природозахисники. Але у 2021 році Верховний суд дав будівництву зелене світло, бо велика мережа автомагістралей та залізничних колій допоможе індійській армії захищати неспокійний кордон із Китаєм.
Коротке посилання на цю сторінку: