В аеропорту Франкфурта, що в Німеччині, будують експериментальну дорогу. Вона має покриття з додаванням шкаралупи кеш’ю. Зазвичай асфальтобетон роблять із суміші бітуму та щебеню, або піску. А до складу цього покриття входить так званий біобітум.
[Франк Альбрехт, директор компанії ― виробника біобітуму]:
«З погляду хімії бітум складається з двох компонентів. Це асфальтени та мальти. Це порошок та рідина, і зазвичай вони вже об’єднані в бітумі. А ми постачаємо два компоненти окремо. Так можна робити біобітум з потрібними властивостями прямо на заводі».
Зі слів розробників, біобітум складається з природної вуглеводневої смоли та органічного екстракту зі шкаралупи кеш’ю.
[Аксель Конрад, керівник проєкту]:
«Для нас на цьому етапі дуже важливі два аспекти. По-перше, ми очікуємо, що органічний бітум матиме вищу якість, бо він не залежить від складу сирої нафти. І друге — це, звісно, зменшення викидів вуглецю».
Розробники стверджують, що асфальтобетон з додаванням біобітуму вдесятеро довговічніший за традиційне покриття. А шкаралупа кеш’ю, запресована в асфальт, не розкладатиметься. Це означає, що вуглекислий газ, що накопичився в ній, не потрапить до атмосфери.
Довжина експериментальної дороги — 200 метрів. Водночас одну смугу зроблять зі звичайного асфальтобетону, а другу — з органічного. Фахівці кожні пів року протягом двох років робитимуть виміри. Якщо біоасфальт покаже ліпші якості, ніж звичайний, то його й далі використовуватимуть для будівництва в аеропорту.
Коротке посилання на цю сторінку: