25.07.2024

Марсоходи, астероїди й космічні туристи: як підкорювали космос у 2021 році

2021 року підкорення космосу почалося з історичного запуску. Компанія мільярдера Річарда Бренсона здійснила перший успішний запуск..

Дата завантаження: 2024-04-25

2021 року підкорення космосу почалося з історичного запуску. Компанія мільярдера Річарда Бренсона здійснила перший успішний запуск ракети в космос з-під крила літака. Вісім місяців до цього подібний політ зазнав невдачі.

А в лютому пройшов історичний аукціон. У Нью-Йорку виставили на продаж каміння із космосу. Так, уламок із Місяця продали більш ніж за пів мільйона доларів.

Об’єднані Арабські Емірати доставили на марсіанську орбіту перший міжпланетний апарат. Він також перший для арабського світу. Його назвали «Амаль», тобто «Надія». Він подолав понад 480 мільйонів кілометрів та почав збирати інформацію про атмосферу Червоної планети.

У середині лютого на Марс прибув ровер НАСА «Наполегливість». Він сів у кратері Єзеро, де, як уважають, колись була дельта річки. Марсохід уже відправив на Землю високоякісне відео й запис звуків із Червоної планети.

[Баптист Чіде, астрофізик]:
«Завдяки цьому мікрофону ми відкриємо нову сферу вивчення Марса».

У березні одна японська компанія запустила апарат, який збиратиме космічне сміття. Це лише демоверсія. Узагалі такі заходи дуже навіть на часі, адже на орбіті Землі літає коло 9200 тонн уламків.

Згодом відбулася ще одна історична подія. НАСА здійснило перший запуск дрона на іншій планеті. Апарат піднявся над запиленою поверхнею Марса.

У травні знову ж таки апарат НАСА вирушив з астероїда назад на Землю. Він доставляє цінні зразки й прибуде за два з половиною роки.

Улітку НАСА оголосило, що надішле на Венеру дві роботизовані місії. А ще мільярдери-бізнесмени Річард Бренсон та Джефф Безос піднялися над атмосферою Землі на космічних апаратах, які розробили їхні компанії. Так вони розпочали епоху космічного туризму. Її продовжив Ілон Маск. У вересні на його ракеті в космос злітали чотири астронавти-аматори.

Утім, побувати в космосі тепер може практично кожен. У жовтні шведські дослідники створили програмне забезпечення, яке дає змогу подорожувати Всесвітом у віртуальному просторі.

У листопаді НАСА запустило апарат, який має змінити курс одного з астероїдів, що обертаються навколо Землі. Це спроба навчитися змінювати курс космічних об’єктів, які в майбутньому можуть загрожувати нашій планеті.

Крім того, у космос запустили телескоп, який вивчатиме найекстремальніші події у Всесвіті, наприклад вибухи зірок.

Марсоходи, астероїди й космічні туристи: як підкорювали космос у 2021 роціЧи можна забезпечити Землю дешевою сонячною енергією з космосуНовий тривожний рекорд: температура океану в лютому досягла абсолютного максимумуНові протези дають змогу відчувати температуру предметівБезпілотний вертоліт НАСА на Марсі визнано неробочимПриватний місячний модуль «Одіссей» лежить на боці, але працюєМишку замінили жести: нову технологію показали на Світовому конгресі мобільних технологійВосьминоги допомогли у створенні потужних присосківВ ОАЕ знайшли золоті монети віком 2000 роківПонад 100 нових видів морських істот виявили в океані біля берегів Чилі