23.12.2021

Марсохід НАСА взяв першу пробу марсіанського каміння

Марсохід НАСА «Наполегливість» узяв першу пробу марсіанського каміння. Це унікальна подія. Тому шматочкові навіть дали ім'я..

Дата завантаження: 2021-09-23

Марсохід НАСА «Наполегливість» узяв першу пробу марсіанського каміння. Це унікальна подія. Тому шматочкові навіть дали ім’я — Рошетт. Перша спроба була невдалою. Камінець виявився надто пухким і розсипався.

Під час другої спроби диспетчери каліфорнійської Лабораторії реактивного руху НАСА шукали щось твердіше.

Марсохід заглибився в породу. Так потрібний зразок потрапив до титанової трубки завбільшки трохи більшої ніж кулькова ручка. Її щільно закрили.

[Скотт Габбард, дослідник]:
«Марс завжди нас дивує. Перший зразок виявився нетвердим. А тепер вдалося взяти нормальний».

Узагалі марсохід має аж 40 таких трубок. Усі вони колись повернуться. І вчені надіються, що їхній вміст дасть зрозуміти не лише, чи було на Червоній планеті життя, а й також яким був Марс мільярди років тому, коли на ньому були річки, озера й океани.

«Наполегливість» і далі збиратиме каміння та ґрунт і складатиме в трубки. А через сім років на Червону планету має прибути ровер Європейського космічного агентства. Він забере зразки й доставить на Землю для аналізу. Повернутися він має на початку 2031 року.

Марсохід НАСА взяв першу пробу марсіанського камінняКит на чотирьох лапах: у Єгипті виявили останки незвичайної амфібіїНауковці почали перегони із часом, збираючи давній лідУ Нідерландах відкрили найдовшу велодоріжку із сонячних панелейЗастосунок показує, із чого почалося будівництво Берлінського муруНовий робот-медуза «їсть» сміття на поверхні моряДжефф Безос успішно злітав у космос на своєму корабліДрони допомагають на пляжах іспанським рятувальникамХолестерин, серцеві напади та інсульти: вчені тестують новий препаратGPS-трекери для дроздів: біологи вивчають причини міграції співочих птахів