22.01.2021

Науковці створили суперфермент для швидкого розщеплення термопластику

Британські та американські науковці створили суперфермент, що швидко розкладає термопластик (ПЕТ), з якого виготовляють пляшки, харчову..

Дата завантаження: 2021-04-22

Британські та американські науковці створили суперфермент, що швидко розкладає термопластик (ПЕТ), з якого виготовляють пляшки, харчову плівку та інші вироби.

[Джон Макгіен, співробітник Портсмутського університету]:
«Ми взяли два ферменти бактерії, яка здатна руйнувати пластик, і з’єднали їх разом у нашій лабораторії в Портсмуті. Отриманий суперфермент працює дуже швидко, приблизно вшестеро швидше, ніж вихідний фермент».

Бактерії, що розкладають пластик, виявили 2016 року в Японії. З них виділили фермент PETase. Пізніше біохіміки створили тривимірну цифрову модель ферменту й виявили, що його роботу можна удосконалити.

[Джон Макгіен, співробітник Портсмутського університету]:
«Суперфермент цікавий тим, що його можна використовувати на переробних підприємствах, щоби прискорити процес. Пластик у природі може розкладатися сотні років. Але на переробному заводі це треба зробити це за лічені години».

Фермент розщеплює складні поліефіри до простих молекул. Після цього з переробленого матеріалу можна виготовляти певні речі й водночас обходитися без нафти.

Науковці й далі експериментують. Вони хочуть створити ферменти для розщеплення інших видів пластику, а також змішаних матеріалів.

Науковці створили суперфермент для швидкого розщеплення термопластикуНа розкопках стародавньої Олімпії знайшли майже 3000-літню статуетку бикаУ Сінгапурі роботи-кур’єри доставляють продукти із супермаркетуРідкісних панамських жаб уперше вивели в неволіНові фрагменти сувоїв Мертвого моря знайшли в ізраїльській печеріВ Африці «сонячні» морозильні камери допоможуть зберігати рибу й вакциниНовий тест визначає наявність коронавірусної хвороби по очахЇжа майбутнього? У Фінляндії зробили шніцель із повітряФотопастки у гватемальських джунглях зняли життя ягуарівЯк турецьке озеро допоможе вивчати Марс