23.05.2024

Науковці створили суперфермент для швидкого розщеплення термопластику

Британські та американські науковці створили суперфермент, що швидко розкладає термопластик (ПЕТ), з якого виготовляють пляшки, харчову..

Дата завантаження: 2024-04-23

Британські та американські науковці створили суперфермент, що швидко розкладає термопластик (ПЕТ), з якого виготовляють пляшки, харчову плівку та інші вироби.

[Джон Макгіен, співробітник Портсмутського університету]:
«Ми взяли два ферменти бактерії, яка здатна руйнувати пластик, і з’єднали їх разом у нашій лабораторії в Портсмуті. Отриманий суперфермент працює дуже швидко, приблизно вшестеро швидше, ніж вихідний фермент».

Бактерії, що розкладають пластик, виявили 2016 року в Японії. З них виділили фермент PETase. Пізніше біохіміки створили тривимірну цифрову модель ферменту й виявили, що його роботу можна удосконалити.

[Джон Макгіен, співробітник Портсмутського університету]:
«Суперфермент цікавий тим, що його можна використовувати на переробних підприємствах, щоби прискорити процес. Пластик у природі може розкладатися сотні років. Але на переробному заводі це треба зробити це за лічені години».

Фермент розщеплює складні поліефіри до простих молекул. Після цього з переробленого матеріалу можна виготовляти певні речі й водночас обходитися без нафти.

Науковці й далі експериментують. Вони хочуть створити ферменти для розщеплення інших видів пластику, а також змішаних матеріалів.

Науковці створили суперфермент для швидкого розщеплення термопластикуЧи можна забезпечити Землю дешевою сонячною енергією з космосуНові протези дають змогу відчувати температуру предметівПриватний місячний модуль «Одіссей» лежить на боці, але працюєЯрмарок роботів проходить у данському місті ОденсеПонад 100 нових видів морських істот виявили в океані біля берегів ЧиліЯк за 200 років розвинулася наука про динозаврівНауковці підтвердили, що виявили новий вид давніх іхтіозаврівВ ОАЕ знайшли золоті монети віком 2000 роківСтимулятор для мозку — новий засіб проти депресії