Стічні води допоможуть очистити повітря Барселони. У годину пік містом курсує 900 автобусів, і чимало з них працює на дизелі. Але невдовзі частину цього транспорту переведуть на біометан.
Отримуватимуть його з біогазу, а сам біогаз уже збирають на станції очищення стічних вод, яка обслуговує приблизно половину Барселони.
[Маурі Пок, інженер-розробник]:
«Спочатку на біометані працюватиме один автобус. А найближчим часом хочемо перевести на біометан більше транспорту».
Виробництвом біогазу люди займаються із середини ХІХ століття, тоді як біометан не такий поширений. Його одержують, очищуючи біогаз від діоксиду вуглецю та інших домішок. Виходить повний аналог природного газу.
Нині біогаз зберігають у спеціальних бункерах. Ним живлять установки. Проте з березня біогаз очищатимуть, а отриманий біометан постачатимуть до автобусних парків.
За саму лише осінь на станцію надходить 190 тисяч кубометрів стічних вод — це майже 80 олімпійських басейнів.
[Оріоль Касаль, керівник проєкту]:
«У Німеччині є одне невелике показове підприємство. Наше буде схожим на нього, але працюватиме ефективніше, і витрати мають бути меншими. Ми хочемо поліпшити цей процес. Коли виробництво йде в більшому масштабі, це економічно вигідніше».
Тим часом фахівці кажуть, що на всі 1100 автобусів Барселони біометану не вистачить.
[Адріан Фернандес, представник «Грінпісу»]:
«Проблема в тому, що обсяг газу, який можна отримати зі стічних вод, обмежений нашою здатністю виробляти відходи».
Утім, більш як половина автобусів Барселони — гібридні, тобто працюють і на пальному, і на електроенергії. Нині містом у тестовому режимі ходить автобус із водневим двигуном. За три роки їх буде майже 50. А до 2030 року на половину всіх автобусів поставлять електромотор.
Коротке посилання на цю сторінку: