Уже понад два мільйони разів ці роботи-кур’єри доставили клієнтам їжу. Така послуга доступна в різних країнах, зокрема в США. Тут самохідні апарати обслуговують 20 студентських містечок. Незабаром додадуться ще 25.
Патрік — студент Університету Боулінг-Гріна. Замовляє їжу три-чотири рази на тиждень. Робот-кур’єр прибуває завжди вчасно, і Патрік устигає пообідати в перерві між заняттями.
[Патрік Шек, студент]:
«Студентам вони до вподоби. Тепер ці роботи є частиною нашої університетської родини. Вони добре вписуються в наше життя».
Під час пандемії така послуга має великий попит.
[Ерік Гордон, співробітник Університету Мічигану]:
«Імовірно, ця послуга буде дедалі популярнішою. І попит на неї постійно зростає. По-перше, це через COVID, по-друге, через брак робочої сили».
Нині в парку компанії-виробника більш як 1000 роботів-кур’єрів. Два роки тому їх було вчетверо менше.
[Френк Комері, працівник компанії ― виробника роботів-кур’єрів]:
«Це вже не просто дивина, а важлива послуга. І студентам вона подобається».
Безпілотних роботів-кур’єрів оснащено камерами, датчиками та навігаційною системою. Вони пересуваються зі швидкістю до восьми кілометрів за годину та можуть їздити нерегульованими пішохідними переходами. За роботами спостерігають оператори, але втручатися доводиться рідко.
Такі постачальники їжі мають і мінуси. Вони електричні, і їх треба періодично заряджати. Швидкість пересування невелика, тому радіус охоплення теж малий. До того ж роботи не можуть залишити їжу під дверима, як це роблять кур’єри-люди.
За останній рік у США попит на доставлення товарів зріс на 66 %. Експерти вважають, що й після пандемії ця послуга буде такою ж популярною, бо зручна для покупців.
Коротке посилання на цю сторінку: