«Amazon» і «Apple» — це компанії, що мають найбільшу ринкову вартість у світі. Але китайські бренди підіймаються в списку лідерів і вже обігнали провідні європейські компанії. Про це свідчить новий глобальний рейтинг компанії «Kantar’s BrandZ».
[Наталі Бердет, представниця «Kantar’s BrandZ»]:
«Отже, по-перше, ми бачимо неймовірне зростання — 42 %, а загальна вартість сотні найбільших компаній становить 7,1 трильйона доларів. Це як ВВП Франції та Німеччини разом узяті».
«Amazon», який Джефф Безос заснував у 1994 році, залишається найдорожчим брендом у світі й має оцінну вартість 684 мільярди доларів. За ним іде заснований у 1976 році «Apple», який коштує 612 мільярдів доларів. Потім іде «Google», який оцінюють у 458 мільярдів.
Загалом перше місце, як і раніше, посідають американські бренди. На них у списку зі сотні найкращих припадає 74 %.
Водночас на п’ятому місці розташувалася «Tencent» — найбільша китайська компанія, що працює в галузі соцмереж і відеоігор, а на сьомому — «Alibaba».
П’ять брендів зі списку за рік збільшили свою вартість більш як удвічі. За цим показником лідирують китайські гіганти електронної комерції «Pinduoduo» та «Meituan». За ними йде провідний у Китаї виробник спиртних напоїв «Moutai», а також китайський «TikTok» й американська компанія «Tesla».
Заснована у 2003 році «Tesla» — найдинамічніший бренд і найдорожчий автовиробник. У річному обчисленні вона збільшила свою вартість на 275 % до 42,6 мільярда доларів.
Щодо європейських брендів, то їхнє лідерство за останні десять років знизилося з 20 до 8 %. Для китайських цей показник, навпаки, збільшився з 11 до 14 %.
Лідером серед європейських брендів став французький «Louis Vuitton», який посів 21-ше місце. За ним іде німецька виробник програмного забезпечення «SAP», що нині має 26-те місце. Єдиним британським брендом у списку став оператор «Vodafone», який опинився на 60-му місці.
Коротке посилання на цю сторінку: