21.02.2021

Як бактерія костариканських жаб допоможе перемогти смертельний грибок

У джунглях Коста-Рики настала ніч, а отже вченим пора на полювання. Вони обстежують найтемніші закутки, аби..

Дата завантаження: 2021-09-20

У джунглях Коста-Рики настала ніч, а отже вченим пора на полювання. Вони обстежують найтемніші закутки, аби знайти рідкісних жаб. Невдовзі ці істоти допоможуть земноводним усієї Центральної Америки захиститися від смертоносного грибкового захворювання.

Як показали дослідження, останніми десятиліттями чисельність щонайменше 500 видів земноводних у регіоні скорочувалася. 90 з них зникли повністю.

Однак науковці Коста-Рики виявили, що місцеві жаби менш уразливі до грибка.

[Адріан Пінто Томас, керівник дослідження]:
«Головна мета дослідження — зрозуміти проблему хітридіомікозу. Це захворювання, яке спричинює паразитичний грибок у земноводних. Зокрема через нього ці істоти масово гинуть».

І вже є обнадійливі результати. Костариканська команда виявила на шкірі місцевих жаб особливу бактерію, яка захищає від грибка.

Шкіра в жаб має дуже важливу роль — через неї вони дихають. Зараження здебільшого закінчується загибеллю.

[Гілберт Альварадо, дослідник]:
«Хітридний грибок, якщо йому вдається проникнути в шкіру тварини й призвести до захворювання, спричинює два явища: ділення клітин, які опинилися всередині, і потовщення кератинового шару шкіри. Це впливає на нормальну функціональність шкіри земноводних».

Тепер науковці хочуть розробити спеціальну вакцину, яку вводитимуть земноводним, перш ніж випустити їх у дику природу.

За даними Міжнародного союзу охорони природи, сьогодні в Коста-Риці живуть 64 види амфібій, які перебувають під загрозою. Серед них жаба арлекін — річковий вид, який дуже чутливий до грибка.

Як бактерія костариканських жаб допоможе перемогти смертельний грибокСонячний човен фараона Хеопса перевезли до Великого Єгипетського музеюЗагадка Стоунхенджу: як кварц протримався 4500 роківНовий застосунок розшифровує почуття котів19-річна бельгійка хоче побити рекорд, самотужки облетівши світ на монопланіЗацифровувати комах почали в лондонському музеїМіланські науковці вивчають мумію за допомогою комп’ютерної томографіїЯк залишатися щасливим у старості, з’ясували вченіМамонт, який пройшов два кола Землі