21.02.2021

Науковці на крок наблизилися до розгадки антикітерського механізму

Давньогрецькі астрономи стежили за рухом планет і їхніх супутників, а також думали, що Сонце обертається навколо..

Дата завантаження: 2021-09-20

Давньогрецькі астрономи стежили за рухом планет і їхніх супутників, а також думали, що Сонце обертається навколо Землі. А допомагав їм у цьому антикітерський механізм — астрономічний калькулятор, який уважали технологічним дивом давнини. Сьогодні його називають найстарішим аналоговим комп’ютером у світі.

Пристрою приблизно два тисячоліття. Його виявили 1901 року неподалік від острова Антикітера в Егейському морі. Усередині механізм нагадує годинник. Коло 30 бронзових шестерень використовували, щоб обчислювати фази місяця, затемнення та іншу астрономічну інформацію, що стосується певних дат.

Нині ж британські науковці оголосили, що зрозуміли принцип роботи зубчастого механізму пристрою, за допомогою якого раніше передбачали астрономічні події. Вони також створили робочу комп’ютерну модель.

Повний принцип роботи тривалий час був невідомим. До того науковці мали всього 82 деталі. Тобто третину всього пристрою.

[Тоні Фріт, учасник дослідження]:
«Рентгенівські знімки дали нам величезну кількість додаткової інформації про те, що міститься всередині кожного із цих 82 фрагментів».

Дослідники кажуть, що це відкриття на крок наблизило їх до розуміння всіх можливостей пристрою й того, наскільки точно він передбачав астрономічні події. Тепер вони планують відтворити механізм за старовинними методиками.

[Тоні Фріт, учасник дослідження]:
«Це дуже фундаментальна частина нашої технологічної історії. Джерела виникнення ідей для створення комп’ютерних механізмів лежать у сивій давнині».

Водночас дослідники досі не можуть зрозуміти, як давні люди могли створити такий механізм, оскільки навіть тепер деякі його деталі неможливо виготовити без токарного верстата.

Науковці на крок наблизилися до розгадки антикітерського механізмуНовий застосунок розшифровує почуття котівРобот досліджуватиме нори, щоб урятувати вомбатів від кліщівКит на чотирьох лапах: у Єгипті виявили останки незвичайної амфібіїСловацький аеромобіль здійснив перший міжміський політ у тестовому режиміАмериканські науковці навчилися озвучувати думки тих, хто втратив можливість говоритиЗагадка Стоунхенджу: як кварц протримався 4500 роківЯк гливи очищають природу після лісових пожежРобот-хамелеон допоможе вдосконалити технологію активного камуфляжуВ Іспанії створили перші у світі біорозкладні маски