Центр Стокгольма хочуть закрити для бензинових та дизельних автомобілів. Ця ініціатива міської ради має набути чинності з 2025 року.
Заборона охопить 20 міських кварталів, у яких безліч магазинів. Виняток зроблять лише для машин екстрених служб.
[Ларс Стремгрен, член міської ради Стокгольма]:
«У багатьох містах світу говорять про якість повітря й поліпшення міського середовища. Дедалі більше людей хоче проводити час у центрі міста, і нам треба зробити це середовище привабливим».
Деякі жителі столиці це підтримують.
[житель Стокгольма]:
«Маленькі кроки до чистішого повітря й поліпшення довкілля — це добре. Можливо, першого ріку буде нелегко, але потім люди з цим примиряться».
[жителька Стокгольма]:
«Гадаю, ідея добра. Ми живемо по сусідству й уважаємо цей район трохи брудним, хоча рух тут не вельми інтенсивний».
А опозиційні політики виступили проти.
[Ніке Ербрінк, член партії «Християнські демократи»]:
«Компаніям буде складніше й дорожче здійснювати постачання. Також знадобиться багато ресурсів поліції, щоб забезпечити дотримання заборони, а на тлі зростання злочинності в столиці таке розставлення пріоритетів дуже сумнівне. Зрештою, це просто неефективно».
Учені вже давно розвінчали міф про екологічність електротранспорту. Його заряджають переважно від звичайних електромереж. Тож електростанції викидають в атмосферу більше шкідливих речовин, причому отруйніших, ніж вихлопи звичайних машин.
Електромобілі важчі, тому під час руху збільшується обсяг викиду в повітря твердих частинок. Водночас вони значно шкідливіші за автомобільні вихлопи.
Коли виробляють електрокари, через специфіку технологічного процесу атмосфера забруднюється більше, ніж під час будівництва дизельних і бензинових машин. До того ж виникає проблема утилізації батарей, які містять дуже токсичні компоненти.
Міська рада Стокгольма голосуватиме щодо ініціативи 23 листопада. Потім вона планує розширити зону, де їздитиме лише електричний транспорт.
Коротке посилання на цю сторінку: