Такого висновку дійшло інформагентство «Ассошіейтед Пресс». Воно виявило десятки таких облікових записів, які допомагають китайській компартії розповсюджувати пропаганду.
Здебільшого це працівники державних ЗМІ Китаю, які називають себе блогерами-мандрівниками й збирають мільйони підписантів в інстаграмі, фейсбуці та ютубі.
Одна так звана тревел-блогерка й журналістка Лі Цзінцзін опублікувала на своїй сторінці в ютубі відео, у якому висміювала американських журналістів, які висвітлювали війну в Україні.
Є й інша група — це західні блогери, які повторюють на своїх каналах та сторінках прокитайську пропаганду: від становища мусульман-уйгурів до війни Росії проти України.
Вінстон Стерзель — режисер із ПАР. Він разом зі своїм бізнес-партнером десять років прожив у Китаї. Потім вони втекли й стали критиками китайської влади в ютубі. Кажуть, що Пекін часто пропонує гроші за відео з вигідною йому інформацією.
[Вінстон Стерзель, режисер]:
«Це лазівка, спосіб уникнути ярлика державного рупора».
Торік до них звернулася одна гонконзька медіакомпанія, яка попросила розповісти на ютуб-каналі про туристичну привабливість провінції Хайнань. Вони вдали, що зацікавилися.
[Вінстон Стерзель, режисер]:
«Щойно вони зрозуміють, що ви корисний актив, то починають годувати вас ще більшими пропагандистськими матеріалами. І платити за це. Наприклад, нам запропонували 2000 доларів за те, щоб ми сказали, що COVID поширив білохвостий олень в Америці».
Тепер партнери вимагають ще більшої прозорості й на американських соціальних платформах. Вони закликають, щоби пропагандистський матеріал від китайських користувачів відповідно позначали.
Коротке посилання на цю сторінку: