25.02.2024

Учені побили рекорд з обсягу енергії, отриманої від термоядерного синтезу

Світ ще на крок наблизився до термоядерної електроенергії. У лабораторії під Оксфордом на п'ять секунд створили..

Дата завантаження: 2024-04-24

Світ ще на крок наблизився до термоядерної електроенергії. У лабораторії під Оксфордом на п’ять секунд створили маленьке сонце й отримали від нього 59 мегаджоулів корисної енергії. Це вдвічі більше, ніж аналогічний світовий рекорд, встановлений у 1997 році.

Загалом обсяг енергії досить посередній. Його вистачило б, щоб закип’ятити коло 60 електрочайників. Однак він ще більше наблизив дослідників до завоювання практично невичерпного джерела чистої енергії майбутнього.

Експеримент також підтвердив концепцію термоядерного реактора ITER, який півтора року будують на півдні Франції.

Ось уже понад півстоліття фізики світу намагаються взяти під контроль термоядерний синтез. Саме він живить енергією зірки нашого Всесвіту, зокрема Сонце. У надрах під впливом величезної гравітації атоми водню буквально вдавлюються один в одного, вивільняючи енергію. Реакція триває мільярди років.

Проте на Землі повторити це виявилося дуже складно. Гравітація тут не така сильна, тому для запуску реакції потрібно не 10 мільйонів градусів, як на Сонці, а коло 100 мільйонів. Жоден із відомих металів не витримає такої температури.

Ще в 60-тих роках радянські вчені вигадали, як утримувати розжарену плазму за допомогою магнітних пасток у тороїдальній камері у формі бублика. Так вона не торкається стінок.

Тепер цю реакцію хочуть збільшити до промислових масштабів.

Проте донині для проведення реакції потрібно було більше енергії за ту, яку вдавалося отримати від синтезу.

Учені побили рекорд з обсягу енергії, отриманої від термоядерного синтезуУ США тестують робота, який ходитиме по перетнутій місцевості Місяця та МарсаРобот-кур’єр почав доставляти їжу в ТокіоЗа поведінкою тварин під час сонячного затемнення спостерігатимуть науковці СШАПонад 100 нових видів морських істот виявили в океані біля берегів ЧиліУ Німеччині розробили мікроботів, які в майбутньому допоможуть лікувати ракПриватний місячний модуль «Одіссей» лежить на боці, але працює«Скелет панди»: новий вид незвичайної морської істоти відкрили в ЯпоніїЗнахідка в Помпеях розкриває таємниці будівництва стародавніх римлянНайдавніші в Південній Америці наскельні малюнки знайшли в аргентинській Патагонії