Уперше за сто років портрет «Міс Мері Едвардс» повернувся до Великої Британії. У лондонському музеї проходить виставка картин англійського художника Вільяма Гогарта. Мері Едвардс була покровителькою мистецтв та найбагатшою жінкою Англії у XVIII столітті, коли творив Гогарт.
[Еліс Інслі, кураторка виставки]:
«Вона була цікавою жінкою, і гадаю, це видно на портреті. Вона оточена деякими атрибутами, які зображають на чоловічих портретах. Це і гончак, і глобус, і бюсти Єлизавети I та Альфреда Великого».
На виставці також можна оглянути картини європейських художників-сучасників Гогарта. Так можна порівняти їхню творчість.
Таку пару, приміром, утворює картина «Біла скатертина» французького художника Жан-Батиста Сімеона Шардена та полотно «Смерть графині». Друга робота належить до сатиричної серії картин «Модний шлюб», у якій Гогарт висміює звичаї еліти своєї епохи.
[Еліс Інслі, кураторка виставки]:
«Гадаю, картини серії “Модний шлюб” змушують замислитись, а твори Шардена спокійніші, їх хочеться споглядати. У “Модному шлюбі” помітне якесь безладдя. Особливо в останній картині, де собака краде їжу зі столу. Усе це свідчить про розруху та біду».
А цю картину з маркізом Брістолем приписують одразу трьом художникам. Спочатку над нею працювали француз та швейцарець. Потім англійському художнику доручили переписати обличчя однієї пані та її сина.
Експерти вивчили картини Гогарта та виявили, що художник не завжди дотримувався початкового задуму. Таким прикладом може бути полотно «Божевільня» із серії «Кар’єра марнотрата». Рентгенівські знімки показали, що по завершенню художник змінив положення людини, яка лежить на підлозі.
Мистецтвознавці вважають, що сатиричні твори Гогарта, як і раніше, сучасні. Художник народився 1697 року в Лондоні. Він прожив 66 років.
Виставка «Гогарт і Європа» проходить у Британській галереї Тейт. Вона триватиме до 20 березня.
Коротке посилання на цю сторінку: