Цей човен, що пливе каналами Амстердама, зовні не відрізняється від сотень інших. Але під його палубою розташоване високотехнологічне обладнання — 66 іонно-літієвих батарей. Це нова електростанція на воді, від якої зможуть заряджатися місцеві прогулянкові катери й комерційні судна.
[Оскар Фрітсхі, співробітник компанії E-ship]:
«Тут проходять електричні кабелі, які з’єднують батареї з двигуном, і найголовніше — комунікаційні кабелі. Тому ми бачимо всі дані про роботу батарей і можемо дізнатися, чи є якісь проблеми».
Амстердам планує до 2025 року повністю відмовитися від дизельного пального. І вже до кінця грудня вздовж каналів установлять 100 зарядних станцій для суден з електромоторами. Проте місту дуже потрібні й станції на воді, як ця.
[Леоні ван ден Бекен, директор програми «Амстердам ― розумне місто»]:
«Замість того, щоб будувати нові електростанції в місті, де для цього бракує місця, можна забезпечувати судна електроенергією за допомогою мобільної станції. Це дуже підходить Амстердаму».
У місті існує 12 тисяч прогулянкових катерів, і лише 5% з них — екологічні. Власникам доведеться або купити нове судно, або замінити дизельний двигун на електромотор. Модернізація коштуватиме від чотирьох до 40 тисяч євро залежно від розміру судна.
Прогулянкові катери в Амстердамі працюють 14 годин на день. За рік вони перевозять мільйони туристів.
Коротке посилання на цю сторінку: