09.04.2022

Міланські науковці вивчають мумію за допомогою комп’ютерної томографії

Міланські науковці вивчають мумію за допомогою комп'ютерної томографії

В одній із міланських лікарень комп'ютерну томографію роблять незвичайному відвідувачу — єгипетській мумії. [Сабіна Малгора, дослідниця

Дата завантаження: 2022-08-09

В одній із міланських лікарень комп’ютерну томографію роблять незвичайному відвідувачу — єгипетській мумії.

[Сабіна Малгора, дослідниця]:
«Це своєрідний віртуальний розтин. Можемо пройтися по нутрощах мумії, щоб її вивчити, зрозуміти, як жила й померла ця людина. Можемо дізнатися її стать, дослідити тазові кістки. Ми також проведемо хімічні й фізичні аналізи, щоб з’ясувати, як проходив процес муміфікації».

Як припускають, це останки давньоєгипетського жерця, на ім’я Анхехонс. Мумію надав для дослідження археологічний музей Бергамо.

Це частина проєкту під назвою «Мумія, яку потрібно врятувати». Він має прояснити особливості давньоєгипетських похоронних звичаїв.

[Сабіна Малгора, дослідниця]:
«Мумії — це своєрідний біологічний музей. Вони схожі на капсулу часу. За останні десять років ми, єгиптологи й дослідники, це усвідомили. Раніше єгиптологів більше цікавили археологічні предмети, прикраси, папіруси, написи тощо».

Ім’я жерця п’ять разів написано на саркофазі. Воно перекладається як «бог Хонсу живий».

Утім, результати досліджень можуть виявитися дуже несподіваними. Так, у квітні польські науковці дослідили іншу мумію. Вони гадали, що це був жрець. Але, з’ясувалося, що тіло належало жінці віком трохи більше ніж 20 років, яка на час смерті виношувала дитину.

Щодо мумії з Бергамо, науковці планують вивчити хвороби й рани цієї людини. Також хочуть реконструювати її обличчя.

Міланські науковці вивчають мумію за допомогою комп’ютерної томографіїНа будмайданчику в Мексиці знайшли стародавнє місто маяНайбільше латаття у світі відкрили британські ботанікиРоботи в Італії стежать за здоров’ям рослин замість ботаніківЗ’явилося перше зображення чорної діри, що в центрі нашої галактикиНовий гель допоможе відновитися після серцевого нападуЯк давні мая відкривали шлях у потойбічне життяБілих ведмедів з іншою генетикою знайшли у віддаленому регіоні ГренландіїЦілий скарб зі стародавніх мумій знайшли в єгипетському некрополі СаккариЯпонці створили робота-змію для допомоги в екстремальних ситуаціях