З початку травня близько десяти безпілотних таксі курсують пекінським парком «Шуган». Маршрут містить вісім зупинок і охоплює площу приблизно три квадратні кілометри.
Поїздка коштує 30 юанів. Це коло чотирьох із половиною доларів США. Скористатися послугою можуть лише особи віком від 18 до 60 років.
Після того як пасажири натиснуть на кнопку «Почати подорож», на екрані дисплея автомобіль пропонує пристебнути ремені безпеки й приготуватися до поїздки.
Це вперше, коли за кермом немає оператора, який стежив би за безпекою. Замість цього на передньому пасажирському сидінні на випадок надзвичайної ситуації встановлено запобіжний елемент.
Пасажири можуть спостерігати за автомобілями та пішоходами, повз яких проїжджають, на екрані автомобіля. Він показує в реальному часі сигнали, що передаються з камер і лідарів.
[Цзя Ке, головний редактор журналу про автомобілі]:
«Це автономне водіння поєднує в собі різні типи датчиків, такі як камери, радар міліметрового діапазону, ультразвуковий радар, лідар».
Пасажири можуть замовити поїздку за допомогою застосунку на смартфоні. Коли таксі прибуває на місце, треба просканувати QR-код, щоб підтвердити свою особу.
Деякі пасажири стурбовані тим, як система зможе працювати в густонаселеному мегаполісі.
[Чжан Ян, пасажир]:
«У Пекіні занадто багато пішоходів, які часто перебігають дорогу, тому мене це турбує. (Таксі без водія) ліпше використовувати в менш людних містах».
Служба роботаксі перевезла вже понад 210 тисяч пасажирів у трьох містах Китаю і планує за три роки розширитися до 30 міст.
Коротке посилання на цю сторінку: