Відправивши всього кілька текстових повідомлень, власниця вуличного кафе в Джакарті може заново заповнити всі пляшки з потрібними рідинами: від олії до рідкого мила.
Такі послухи надає один місцевий стартап. Його кур’єр привозить усі товари на мотоциклі й поповнює запаси рівно настільки, наскільки треба.
[Хусаіфа, власниця вуличного кафе]:
«Практично. Недорого. Не треба виходити — вони самі приїздять. Я навіть можу купити чверть пляшки мила».
Продукція, яку пропонує стартап, на 20 % дешевша за ціну на ринку, бо клієнти не платять за тару. Кур’єри приїжджають зазвичай упродовж кількох годин.
[Джуверія, домогосподарка]:
«Завдяки їм можна заново наповнювати пляшки і зменшити обсяг пластикових відходів. Сусіди теж так роблять».
Компанію у 2019 році заснувала 28-річна Джейн Вон Рабенау. Вона каже, що її мета — зменшити використання пластику.
[Джейн Вон Рабенау, голова стартапу, що продає товари на розлив]:
«В Індонезії зазвичай збирають лише 45 % відходів. У невеликих містах на це не виділяють грошей, бо це недешево. Гадаю, уряд шукає рішення, які полягали б не лише в переробленні».
Вона каже, що індонезійці, як виявилося, готові до такої послуги. Щотижня клієнтів додається.
[Джейн Вон Рабенау, голова стартапу, що продає товари на розлив]:
«Реакція дуже хороша. Багато хто казав, що я не зможу змінити звички людей, і що індонезійцям це не треба. Але вийшло не так. Добре, що ми знизили ціну. Але, гадаю, індонезійці всіх верств суспільства стурбовані проблемою пластику».
Щорічно Індонезія виробляє коло семи мільйонів 800 тисяч тонн пластику. З них 4,9 мільйона тонн не переробляють.
Коротке посилання на цю сторінку: