На початку XX століття автоматизовані ресторани називали ресторанами майбутнього. На піку їхньої популярності в Нью-Йорку було 40 таких закладів. Але в 70-х роках вони втратили свою значущість, і їх витіснив фастфуд.
Однак тепер дві компанії в Нью-Йорку хочуть повернути до життя забуту концепцію і знову зробити ресторани-автомати популярними.
[Стратіс Морфоген, власник пельменної-автомата]:
«За останні 30 років деякі бізнесмени й компанії відкривали автомати, але потім їх закрили. Вони казали, що автомати вже не підходять для бізнесу. Але тут річ у їжі. Якщо вона не дуже добра, то зазнаєш невдачі. Це так у будь-якій справі».
В автоматизованих ресторанах кухню відділяє від покупців торговий автомат. Відсіки в них із двох сторін мають дверцята. З одного боку працівники закладу кладуть їжу, а з іншого клієнти її забирають. Замовлення можна зробити онлайн або через термінал, що стоїть у залі.
[Майк Гремс, президент мережі ресторанів]:
«Одна з причин — безпека. Люди хочуть купувати безконтактно. А деякі просто не хочуть спілкуватися з персоналом. Ми хочемо в усьому догоджати споживачам, давати те, що їм найбільше підходить. І гадаю, багато способів цього розробляли роками. Ковід лише натиснув кнопку прискорення».
Власники цих компаній упевнені, що зараз дуже вдалий час для такої концепції.
[Стратіс Морфоген, власник пельменної-автомата]:
«Якщо ми знизимо фонд заробітної плати до 15 % продажів, то зробимо переворот у галузі швидкого харчування. Наприклад, сім із десяти ресторанів збиткують. А ми перетворимо їх на заклади, які не просто стануть на ноги, а процвітатимуть. І в довгостроковій перспективі це врятує робочі місця».
Перший ресторан-автомат відкрився в Берліні в 1895 році. Через сім років такий заклад з’явився в США. Занепаду бізнесу в Америці сприяла не лише поява фастфуду, який продають із прилавка, а й інфляція 70-х років. Автомати не мали купюроприймачів, а коли їх зробили, ринок уже завоювали конкуренти.
Коротке посилання на цю сторінку: