Сама технологія не нова. Такий човен тестували тут і на початку XX століття. Але принципова відмінність сучасного катера в тому, що він електричний.
[Мікаель Мальберг, працівник компанії ― виробника катера]:
«Зараз катеру потрібно коло 25 кінських сил, щоб розігнатися до 20 вузлів. Звичайному човну знадобилося б 100–120 кінських сил».
Підводні крила, що підіймають корпус катера, дають змогу зменшити тертя на 80 %. Завдяки цьому на одному заряді батареї можна пройти до 90 кілометрів. Розробники кажуть, що в суден на підводних крилах є як переваги, так і вади, тому вони внесли деякі зміни.
[Мікаель Мальберг, працівник компанії ― виробника катера]:
«Ми ніби-то усунули всі вади підводних крил і зробили їх роботу ефективнішою. До того ж ці крила висувні. Їх можна прибрати й витягнути човен на берег».
Катер обладнано датчиками, що відстежують рух хвиль. Сигнали надходять у бортовий комп’ютер, і той регулює кут нахилу підводних крил, щоб зменшити хитавицю.
[Умберто Амос, покупець]:
«Це фантастично, коли йдеш зі швидкістю 22 вузли й здатен говорити нормальним голосом, і до того ж не тратиш пального. Сподіваюся, колись таке зможе відчути кожен. Цей катер не створює хвиль і не турбує мешканців озера».
За словами розробників, розвиток сучасних технологій дав змогу здешевити виробництво такого катера. Зараз він коштує коло 250 тисяч євро, але 25 років тому довелося б заплатити 15 мільйонів.
Також у компанії планують будувати такі ж судна, але завдовжки до 60 метрів. Перший паром із підводними крилами пустять у Стокгольмі наступного року. Він вміщуватиме 30 пасажирів.
Коротке посилання на цю сторінку: