Одна французька компанія, яка виробляє шоколад і каву, вирішила повернутися до джерел морських вантажоперевезень. Товари зі США вона доставляє вітрильними кораблями. Так вона хоче уникнути викидів СО2.
Тепер компанія привозить какао-боби до Бретані на вітрильнику, здійснюючи міжатлантичну подорож.
[Жак Барро, директор компанії, що використовує вітрильник]:
«Треба знову зробити морський транспорт вуглецево-нейтральним, бо ми не повинні забувати, що в минулому великі вітрильні кораблі могли перевозити вантажі, і на них не було двигунів. Вони вже були вуглецево-нейтральними. Але ми трохи втратили цю звичку, бо використовуємо великі вантажні судна й контейнеровози».
Вітрильник поки здійснив один рейс. Він стартував у листопаді. До Нью-Йорка прибув на початку грудня. Туди він доставив 15 тисяч пляшок французького вина. Потім вирушив до Домінікани, де завантажився 33 тоннами какао-бобів.
[Луак Бріан, капітан вітрильника]:
«На весь шлях нам знадобилося трохи менше ніж місяць. Ми пішли північним маршрутом, тримаючись близько до Гольфстріму. Пройшли через невелику (тропічну) депресію і чотири антициклони. Ми вирішили випробувати човен, тому йшли в шторм зі швидкістю вітру до 120 кілометрів за годину й протистояли 7–8 метровим хвилям. Але судно витримало досить добре».
Какао-боби до Франції доставляють великі контейнеровози, які ходять на викопному паливі. І хоча морський транспорт зазвичай уважають екологічнішим, ніж авіаційний, але він однаково забруднює атмосферу й воду.
У компанії кажуть, що за допомогою вітрильників можна доставляти досить об’ємні вантажі.
[Жак Барро, директор компанії, що використовує вітрильник]:
«Щодо цього імпорту, то він включає 33 тонни какао-бобів. Щоб ви розуміли, це 25 % нашого річного виробництва шоколаду у 2021 році. Тобто це досить значний обсяг».
Судно завдовжки 24 метри, а завширшки 6 метрів. Працює лише на поновлюваній енергії та має два гідрогенератори, два вітрогенератори й три набори сонячних панелей. На ньому також стоїть дизельний мотор. Але його використовують лише для маневрів біля портів.
Коротке посилання на цю сторінку: