У Гімалаях відкривають найдовший автомобільний тунель світу на висоті понад три тисячі метрів над рівнем моря. Його протяжність — трохи більша ніж дев’ять кілометрів. Він сполучить місто Маналі з долиною Ладакх.
Раніше єдиною дорогою тут був перевал Ротанг — один із найнебезпечніших шляхів світі. Через снігові лавини та зсуви користуватися ним могли лише влітку.
[К.П. Пурушотаман, головний інженер]:
«Ми скоротили маршрут між Маналі й Лехом на 46 кілометрів. Економія часу становить близько чотирьох годин — це багато. Тунелем можна користуватися цілий рік за будь-якої погоди, інакше місцеві жителі й далі були б щозими відрізаними від цивілізації. Тут у разі надзвичайної ситуації через погану погоду навіть вертольотом здійснити евакуацію вкрай важко».
Тунель прокладали 10 років. Через кожні 60 метрів у ньому встановлено протипожежні системи й камери відеоспостереження. А через кожні 500 метрів розставлено телефони аварійної служби. На всьому маршруті працює вентиляція.
[Парікшит Мехра, директор проекту будівництва тунелю]:
«Тунель Атал — найдовший у світі на висоті понад 3 тисячі метрів. Тут є тунель евакуаційного виходу, де ми зараз стоїмо. Зверху пролягає вентиляційна шахта, внизу — дренажна система. Отже, тут чотири рівні, загальний діаметр яких становить 13,5 метрів. Такого не робили ніде у світі».
Назвали тунель на честь колишнього прем’єр-міністра Індії Атала Біхарі Ваджпаї, який став ініціатором його будівництва в 1999 році.
Коротке посилання на цю сторінку: