20.07.2024

Дата завантаження: 2024-09-20

Учені виявили мегавеликі плазмові струмені, що вириваються з надмасивної чорної діри. Вони найбільші з будь-коли зареєстрованих. Довжина цієї гігантської структури в 140 разів більша за діаметр Чумацького Шляху. Її назвали Порфіріон — на честь героя давньогрецьких міфів.

Про відкриття розповіли дослідники з Каліфорнійського технологічного інституту США.

[Мартін Оей, науковець]:

«Ми виявили два викиди чорної діри, які існували дуже довго — упродовж шести мільярдів років після Великого вибуху під час першої половини існування Всесвіту. Ці струмені простягаються на відстань 23 мільйони світлових років. Це новий рекорд довжини струменів чорних дір».

Раніше вчені вважали, що такі космічні мегаструктури утворювалися на пізнішому етапі існування Всесвіту. До того ж їх уважали досить рідкісним явищем.

Нове відкриття допоможе більше дізнатися про походження магнетизму у Всесвіті.

[Мартін Оей, науковець]:

«Магнетизм, що дає змогу життю розвиватися на Землі, прийшов із космічної павутини, тобто з міжгалактичного простору. Ми вважаємо, що струмені чорних дір, можливо, відіграли значну роль у поширенні цього магнетизму».

За словами дослідників, вивчення плазмових викидів чорних дір дасть змогу простежити, як зароджувалося життя у Всесвіті.

Гігантську космічну структуру виявили за допомогою високочутливого радіотелескопа LOFAR. Він уже допоміг виявити тисячі раніше невідомих систем струменів чорних дір.

Учені виявили найбільші плазмові струмені чорних дір за всю історію спостереженьДля норвезького олімпійського чемпіона розробили суперкросівкиЧи можуть надзвукові пасажирські авіаперельоти стати реальністюНапрочуд повний скелет динозавра показали в ДаніїРуїни давньоримської пральні виявили під час будівельних робіт поруч із ВатиканомНАСА повідомило, як поверне астронавтів, що застрягли на орбітіНовий тест зможе передбачати хворобу Паркінсона до появи симптомівДе відбувається найбільша у світі міграція ссавцівЯк зразки криги з Антарктиди допомагають дізнатися про майбутню зміну кліматуКомахоподібний робот вивчатиме печери Марса