18.10.2024

Новий зірковий об’єкт виявили астрономи в Австралії

Новий зірковий об'єкт виявили астрономи в Австралії

Новий зірковий об'єкт відкрили австралійські астрономи. Він розташований у нашій галактиці Чумацький Шлях приблизно за 15..

Дата завантаження: 2024-05-18

Новий зірковий об’єкт відкрили австралійські астрономи. Він розташований у нашій галактиці Чумацький Шлях приблизно за 15 000 світлових років від Землі.

Це відкриття змінить уявлення вчених про нейтронні зірки – найщільніші об’єкти в нашому Всесвіті. Одна чайна ложка речовини, з якої вони складаються, важить мільярд тонн.

Вивчає об’єкт команда астрономів у Перті. Вони вважають, що він є магнетаром з надзвичайно сильними полями, які можуть виробляти потужні сплески енергії.

Об’єкт відрізняється від звичайних магнетарів тим, що випромінює хвилі кожні 22 хвилини, тоді як усі вивчені раніше випускали енергію з інтервалом від кількох секунд до кількох хвилин.

[Наташа Герлі-Волкер, астроном]:
«Це нейтронні зірки з дуже складними, скрученими і дивними магнітними полями, які нагрівають нейтронну зірку і роблять її дуже яскравою в рентгенівських спектрах випромінювання».

Схожий об’єкт, можливо, виявив аспірант Університету Кертін у 2021 році. Він світився три місяці, а потім зник з поля зору. У період з липня до вересня 2022 року команда знову просканувала небо і знайшла нинішній об’єкт. Його сплески енергії тривають до п’яти хвилин. Тобто вп’ятеро довше, ніж у першого об’єкта.

Учені також виявили, що земні телескопи вперше зафіксували імпульси від нього в 1988 році, понад 30 років тому.

Поки що науці невідомі аналоги, які допомогли б описати нову зірку.

[Наташа Герлі-Волкер, астроном]:
«Можливо, це білий карлик. Можливо, це кваркова зірка. Можливо, це якась дуже незвичайна зірка. Але немає справді хороших моделей».

Відкриття зробили за допомогою радіотелескопа MWA у Західній Австралії. Інші телескопи у всьому світі також його підтвердили.

Новий зірковий об’єкт виявили астрономи в АвстраліїУ Великій Британії вуличні шафи переробляють на зарядні станції для електромобілівЯк співають кити: данські вчені виявили спеціальний органНайдавніші в Південній Америці наскельні малюнки знайшли в аргентинській ПатагоніїЛичинки коралів збирають біля берегів Таїланду, щоб урятувати рифиБерезень 2024 став найспекотнішим в історіїЛичинок коралів заманюють до рифів за допомогою звуківІмператорські пінгвіни під загрозою: льоду дедалі меншеНа виставці в Токіо показали, яким може стати життя у 2050 роціУ США розробляють плавучий вітрогенератор потужністю 20 мегаватів