21.05.2024

Телескоп «Джеймс Вебб» зняв формування нових зірок

Космічний телескоп «Джеймс Вебб» зняв формування приблизно 50 зірок. Це сталось у зоряному скупченні Ро Змієносця..

Дата завантаження: 2024-05-21

Космічний телескоп «Джеймс Вебб» зняв формування приблизно 50 зірок.

Це сталось у зоряному скупченні Ро Змієносця – найближчої до Землі області, де народжуються зірки. Вона розташована біля межі сузір’їв Змієносця та Скорпіона.

Ця область відносно невелика й тиха, але там повно газів, що світяться, струменів водню, а також щільних скупчень пилу з тонкими зачатками ще більшої кількості зірок.

Усі молоді зірки здаються не більшими ніж наше Сонце.

[Ерік Сміт, співробітник НАСА]:
«Скупчення розташоване приблизно за 390 світлових років від нас. А це означає, що світло, яке ми бачимо зараз, вийшло 390 років тому. Отже, за земним часом ця подія сталася приблизно 1633 року. Того ж року Галілей постав перед судом за те, що показав і розповів що Земля рухається довкола Сонця, а не навпаки».

Науковці кажуть, що зображення показує коротку фазу життя зірки. За даними НАСА, деякі зірки мають тіні, що, можливо, вказують на планети у процесі створення.

[Ерік Сміт, співробітник НАСА]:
«Я нетерпляче чекаю ще дивовижніших відкриттів. І я знаю, що ми вивчатимемо планети навколо найближчих зірок, екзопланети, вивчатимемо їхні атмосфери, щоби побачити, чи можуть вони бути придатними для життя. Ми тільки почали, багато ще попереду. І я справді нетерпляче чекаю цього найближчими роками».

Телескоп «Джеймс Вебб» – найбільша і найпотужніша астрономічна обсерваторія, із колись запущених у космос.

Перші знімки інфрачервоного телескопа вартістю 10 мільярдів доларів були опубліковані торік у липні, за шість місяців після його старту з Французької Гвіани.

Його вважають наступником космічного телескопа «Габбл», що обертається навколо Землі 33 роки.

[Ерік Сміт, співробітник НАСА]:
«”Вебб” перевершує “Габбла” в деяких можливостях, частково тому, що його дзеркало більше, ніж у “Габбла”. “Вебба” оптимізовано для роботи в інфрачервоному світлі, тепловому випромінюванні. Таким чином, він бачить Усесвіт трохи інакше, ніж “Габбл”, який працює у видимому діапазоні».

Телескопом «Джеймс Вебб» спільно управляють НАСА та Європейське космічне агентство. Він обертається за півтора мільйона кілометрів від Землі.

Телескоп «Джеймс Вебб» зняв формування нових зірокЛичинок коралів заманюють до рифів за допомогою звуківМишку замінили жести: нову технологію показали на Світовому конгресі мобільних технологійАвіашоу в Сінгапурі: ставка на футуристичні повітряні таксіНа виставці в Токіо показали, яким може стати життя у 2050 роціНова лінійка iPad від Apple: чип M4 та екран OLEDНовий вид прудких динозаврів відкрили в АргентиніВ ОАЕ знайшли золоті монети віком 2000 роківНайдавніші в Південній Америці наскельні малюнки знайшли в аргентинській ПатагоніїЗастосунок, що попереджає про землетруси на Тайвані, завантажили сотні тисяч разів