25.07.2024

Нове фото скупчення галактик показали НАСА й Джо Байден

Президент США Джо Байден і голова НАСА Білл Нельсон показали перше фото, зроблене космічним телескопом НАСА..

Дата завантаження: 2024-04-25

Президент США Джо Байден і голова НАСА Білл Нельсон показали перше фото, зроблене космічним телескопом НАСА імені Джеймса Вебба.

Апарат сфотографував скупчення галактик. Це найдокладніший знімок раннього Всесвіту з усіх, які люди будь-коли отримували.

[Білл Нельсон, голова НАСА]:
«Ви бачите галактики, які сяють біля інших галактик. І ви бачите лише невелику частину Всесвіту».

Вік скупчення галактик — 4,6 мільярда років. Його сукупна маса діє як «гравітаційна лінза», що викривлює простір. Вона значно збільшує світло, яке випромінюють далекі галактики позаду неї.

Як каже Нельсон, одна зі світлових плям на тлі ще давніша.

[Білл Нельсон, голова НАСА]:
«І те світло, яке ви бачите на одній із цих маленьких цяток, подорожувало понад 13 мільярдів років. І, до речі, ми повертаємося ще далі, бо це лише перше зображення».

Загалом ділянку неба, яку зняв телескоп, можна порівняти з піщинкою, яку тримає людина на Землі на витягнутій руці. І на цей знімок потрапили тисячі галактик.

[Джо Байден, президент США]:
«Ці зображення нагадають світові, що Америка здатна на більше, і нагадають американському народові, особливо нашим дітям, що все в наших руках».

Телескоп Джеймса Вебба вартістю дев’ять мільярдів доларів — найбільший і найпотужніший із будь-коли запущених. Його відправило в космос НАСА і європейські та канадські колеги наприкінці 2021 року. Стартував він із космодрому у Французькій Гвіані.

Нове фото скупчення галактик показали НАСА й Джо БайденНовий тривожний рекорд: температура океану в лютому досягла абсолютного максимумуЯк співають кити: данські вчені виявили спеціальний органКубинські біологи розгадують таємниці міграції птахів із Північної АмерикиЛичинок коралів заманюють до рифів за допомогою звуківЕкспрес-тести із жуйок планують виробляти в ШотландіїНауковці підтвердили, що виявили новий вид давніх іхтіозаврівЗ олії — біопальне: новий завод у ДубаїМорозильні камери з відходів роблять у кенійському місті МомбасаУ Німеччині розробили мікроботів, які в майбутньому допоможуть лікувати рак