Ось так змінилася одна з центральних вулиць Барселони. Раніше на її проїжджій частині було три смуги, а тепер одна. Решта перетворилася на пішохідну зону. Під неї виділили більше простору торік за умов пандемії.
[Ксаві Матілья, архітектор]:
«Пандемія відіграла роль збільшувального скла. І ми зрозуміли, що здоров’я людей — важливий аспект, який під час планування міста треба враховувати».
Спочатку пішохідну зону розширили, щоб люди могли тримати дистанцію. Цей захід був тимчасовим. Але потім влада визнала ідею корисною і тепер планує так само змінити понад 20 вулиць загальною протяжністю 33 кілометри.
За півтора року площу проїжджої частини в Барселоні скоротили на 80 тисяч квадратних метрів. З’явилося більше тротуарів, дитячих майданчиків, літніх веранд кафе й велодоріжок.
Проєкт критикують деякі підприємці. На їхню думку, через нього місто може втратити до 50 тисяч робочих місць. Вони кажуть, що машинам буде важко доставляти товар до магазинів, а в магазинах, своєю чергою, може поменшати покупців. Утім, влада вважає, що цього не станеться.
[Ксаві Матілья, архітектор]:
«Щодо комерційної діяльності, то ми досліджуємо це питання. На нашу думку, збільшення пішохідного простору магазинам завжди дуже вигідне».
Такі зміни допоможуть зробити міське повітря чистішим. Це, можливо, зупинить тих, хто вже вирішив перебратися до сільської місцевості, де ліпша екологія.
[Лука Тельолі, член екологічної групи Eixample Respira]:
«За даними Інституту охорони здоров’я Барселони, у місті щорічно більш як тисяча осіб помирає через забруднене повітря й понад сто — через шумове забруднення. Доклавши більше зусиль, ми можемо зберегти 1100 життів».
Торік під час локдауну повітря в Барселоні значно почистішало. Зараз екологи закликають скоротити площу проїжджої частини в густонаселеному районі Ешампле. Через нього щодня проїжджає 350 тисяч автомобілів.
Коротке посилання на цю сторінку: