28.08.2021

Науковці вивчають чорну діру небувалого розміру

Унікальне відкриття зробили астрономи: вони отримали сигнал від двох чорних дір, які в далекому минулому зіткнулися..

Дата завантаження: 2021-02-28

Унікальне відкриття зробили астрономи: вони отримали сигнал від двох чорних дір, які в далекому минулому зіткнулися і сформували одну діру небувалого розміру.

[Нельсон Крістенсен, дослідник]:
«Дві масивні чорні діри злилися і, як зазвичай це буває, вивільнили гравітаційні хвилі. Але цікаво те, що ця система просто величезна».

Чорні діри — це компактні ділянки космосу, де таке тяжіння, що покинути їх не можуть навіть об’єкти, які рухаються зі швидкістю світла, навіть кванти самого світла. Донині астрономи спостерігали діри лише двох розмірів: дуже маленькі й дуже великі.

Перші називають дірами зоряної маси. Вони утворюються після загибелі зірки, і їхній розмір не перевищує площі невеликого міста.

Другі ж — це супермасивні чорні діри, які в мільйони, а можливо, й мільярди разів більші за наше Сонце. Навколо них обертаються цілі галактики.

Як вважали науковці, із зірок можуть формуватися діри, які перевищують масу Сонця максимум у 70 разів. Але досліджувана чорна діра більша за нашу зірку в 142 рази.

Зіткнення відбулося приблизно сім мільярдів років тому. Але отримали сигнал лише зараз, бо сталося це дуже далеко.

[Жанна Левін, астроном]:
«Ця чорна діра, маса якої в 150 разів більша ніж Сонця, сформувалася п’ять мільярдів років тому. А ми виявили це лише зараз. Вона вже могла злитися з іншою чорною дірою і стати ще більшою. Та ми не дізнаємося про це ще п’ять мільярдів років».

Науковці досі не знають, як утворюються надмасивні чорні діри в центрах галактик. Якщо вони подорожують Всесвітом і знаходять нові діри, щоб зливатися з ними й ставати більшими, то як це відбувається?

Дослідники надіються, що нове відкриття допоможе знайти відповідь на це запитання.

Науковці вивчають чорну діру небувалого розміруУ Великій Британії зростає попит на домашній одяг класу люксГонконгська компанія запустить масове виробництво медичних гуманоїдівУкраїнський студент робить з опалого листя папірУ Помпеях знайшли давній вуличний ресторан із фрескамиПрибирання, доставляння і зв’язок: як роботи допомагали протистояти COVID-19 у 2020 роціУ Токіо з’явилася станція миття рук і дезінфікування смартфонівВ Африці знайшли двох карликових жирафівНове дослідження: бабки відновлюють баланс, роблячи сальто назадРідкісне дерево віком 20 млн років знайшли на Лесбосі