Напруженість у Червоному морі, де єменські хусити нападають на кораблі, може призвести до блокування Суецького каналу. Про це сказав головний економіст ING Germany Карстен Бжескі.
[Карстен Бжескі, економіст]:
«На Суецький канал припадає понад 10 % світової торгівлі, понад 30 % контейнерних перевезень. Тому, якщо цей канал справді заблокують, це буде поганою новиною для світової торгівлі та світової економіки й підігріє інфляцію».
Хусити — повстанці, які діють проти уряду Ємену та отримують підтримку Ірану. Коли Ізраїль розпочав воєнну операцію проти ХАМАСу, вони виступили на боці палестинських бойовиків.
Відтоді вони кілька разів нападали й захоплювали вантажні кораблі. Вони навіть запускали безпілотники та ракети по Ізраїлю, який розташований більш ніж за 1600 кілометрів від Ємену. Кажуть, що не зупиняться, доки не припиниться наступ у Секторі Гази.
Як наслідок, вартість контейнерних перевезень зросла до річного максимуму.
[Карстен Бжескі, економіст]:
«Якщо це буде короткочасно, споживачі нічого не помітять, за винятком вищих цін на енергоносії. Якщо це триватиме довше, ми побачимо, що знову зросте інфляція. Не в тих самих масштабах, як 2021 року, але все ж інфляція не знижуватиметься, а відновиться вже першого місяця 2024 року».
У відповідь на напади міністр оборони США оголосив про створення багатонаціональної групи для захисту торгівлі в Червоному морі. Торгові шляхи тепер патрулюватимуть військові кораблі.
Суецький канал сполучає Червоне море із Середземним. Це найкоротший морський шлях між Європою та Азією. На канал припадає коло 12 % світового судноплавства.
Коротке посилання на цю сторінку: