Відповідальність за неї взяла на себе російська хакерська організація «Солнцепьок», яка пов’язана з Головним розвідувальним управлінням Росії. Свої дії вона пояснила тим, що оператор забезпечує зв’язком ЗСУ, держоргани та силові структури України.
Унаслідок атаки 24 млн абонентів залишилися без зв’язку та мобільного інтернету.
Неочікуваною вона стала й для банків. Так, до 40 % POS-терміналів у торгових мережах перестали працювати. Зокрема, через збій виникли проблеми в роботі сервісів «ПриватБанку», «Ощадбанку» та «Монобанку».
У пресслужбі «Київстару» заявили, що атаку було здійснено за допомогою облікового запису одного зі співробітників і що основною її ціллю було руйнування IT-інфраструктури компанії, що частково й відбулося.
[Олександр Комаров, президент компанії «Київстар»]:
«Війна проходить не тільки на полі бою, вона проходить також у віртуальному просторі, у кіберпросторі. І, на жаль, ми вражені в результаті цієї війни».
Водночас у «Київстарі» спростували заяву російських хакерів про те, що нібито вони «отримали особисті дані абонентів оператора».
[Олександр Комаров, президент компанії «Київстар»]:
«На цей момент ми не бачимо зовсім ніяких витоків персональних даних із мережі “Київстар”».
За словами Комарова, уже повністю відновлено роботу фіксованого домашнього інтернету та майже на 99 % відновлені послуги голосового зв’язку. Однак мобільний інтернет вмикатимуть поступово.
Перша серйозна атака організації «Солнцепьок» на Україну сталася у 2015 році. Тоді вона була спрямована на енергетичну інфраструктуру. А у 2017 році російські хакери атакували Україну вірусом NotPetya.
Коротке посилання на цю сторінку: