Цей образний і парадоксальний світ створив нідерландський художник-графік Мауріц Корнеліс Ешер. У ньому поєднуються мистецтво, математика, фізика та дизайн. Коло 300 робіт, серед яких і найвідоміші твори Ешера, показали на виставці в Римі.
Експозиція працює в Палаццо Бонапарте. Її присвятили сторіччю першого візиту нідерландського художника до італійської столиці в 1923 році.
Італійський пейзаж багато років був головним джерелом натхнення для літографій та гравюр Ешера.
[Федеріко Джудісандреа, куратор виставки]:
«Ешер відомий своїми просторовими феноменами. Ми всі знаємо його неможливі конструкції, на які дивишся й кажеш: “Неможливо, щоб вода завжди текла в одному й тому ж напрямку або щоб, підіймаючись сходами, ви завжди приходили в одну й ту ж точку”».
У своїй творчості Ешер перейшов від пейзажного живопису до так званих «внутрішніх бачень», як любив називати їх митець.
Частина його робіт є картинами в стилі мавританської мозаїки, на яких один візерунок, що складається з комах, птахів, риб чи рептилій, переходить в інший. Такий стиль він назвав «метаморфозою».
У його фантастичному світі ящірка може поступово стати чарункою вулика, а риба може перетворитися на птаха, яка, своєю чергою, перетворюється на куб, а потім на дах.
Поступово Ешер почав дедалі більше поєднувати своє мистецтво з математичними, фізичними й геометричними формами.
[Федеріко Джудісандреа, куратор виставки]:
«Він наблизив мистецтво до науки, об’єднавши ці два світи. Він казав: “Художники вважають мене математиком, а математики — художником”».
Він тісно співпрацював із математиками та іншими вченими, що стало величезним джерелом натхнення для його досліджень неможливих структур, оптичних ілюзій та уявлень про нескінченність.
Виставка триватиме до 1 квітня наступного року.
Коротке посилання на цю сторінку: