19.12.2024

Британка Піппа Стейсі — одна з десятків тисяч людей, які страждають від міалгічного енцефаломієліту або синдрому..

Дата завантаження: 2024-05-18

Британка Піппа Стейсі — одна з десятків тисяч людей, які страждають від міалгічного енцефаломієліту або синдрому хронічної втоми. Це мало досліджене захворювання. До того ж раніше лікарі навіть сумнівалися в його існуванні.

[Піппа Стейсі, жителька Йорка]:

«У найгіршому випадку я могла стояти хвилини дві. Нині можу витримати хвилин п’ять чи шість. Решту часу пересуваюсь в інвалідному візку. Багато хто сприйняв це як трагедію, але для мене це один із найліпших способів контролювати свою активність».

Піппа — одна зі 17 тисяч учасників наукового дослідження. Його проводить Единбурзький університет. Науковці з’ясували, що синдром хронічної втоми в жінок виникає частіше, ніж у чоловіків. Причому супутні симптоми в них важчі. Серед них безсоння, затуманена свідомість, головний біль, а також біль у м’язах та суглобах.

Крім того, якщо синдром у жінки триває більш як десять років, то хвороба стає важчою. А в старечому віці ситуація ще більше погіршується.

[Піппа Стейсі, жителька Йорка]:

«Це дослідження спрямоване на вивчення біологічних причин такого стану. Воно доповнює вже наявні дані, яких стає більше. Гадаю, це дуже важливо».

Заведено вважати, що синдром хронічної втоми виникає після тяжких вірусних захворювань. Але тепер науковці не виключають і генетичної схильності.

[Кріс Понтінг, науковець]:

«Якщо ми виявимо генетичні порушення, через які може початися хвороба, то зможемо надати докази (її існування). Тоді людина зможе прийти до лікаря й сказати, що є переконливі дані, які підтверджують, що вся річ у генетиці».

Наразі медикаментів проти цієї недуги немає. Лікування симптоматичне. Хтось одужує, але це переважно відбувається саме собою. Науковці продовжать дослідження і, можливо, знайдуть ефективний спосіб лікування.

Британські науковці: жінки частіше за чоловіків страждають від синдрому хронічної втомиЕкіпаж МКС поділився враженнями від перебування на орбіті ЗемліПонад 100 нових видів морських істот виявили в океані біля берегів ЧиліУ пластику знайшли набагато більше хімікатів, ніж виявили ранішеВ Австралії створили глину, яка допомагає зупинити цвітіння водиМишку замінили жести: нову технологію показали на Світовому конгресі мобільних технологійВ ОАЕ знайшли золоті монети віком 2000 роківЯк співають кити: данські вчені виявили спеціальний органЗастосунок, що попереджає про землетруси на Тайвані, завантажили сотні тисяч разівВ Ізраїлі знайшли величезне підземне укриття, зроблене 2000 років тому