16.09.2024

У цьому парку, що в столиці Косова, завжди велелюдно. Тут гуляють, їздять на велосипедах, бігають. Про..

Дата завантаження: 2024-05-16

У цьому парку, що в столиці Косова, завжди велелюдно. Тут гуляють, їздять на велосипедах, бігають. Про користь фізичної активності для здоров’я відомо давно. Але, як з’ясували вчені, навіть 4000 кроків на день здатні відсунути смерть, причому майже за будь-якої хвороби.

[Еродіт Хашані, житель Приштини]:

«Я чув і читав, що якщо пройти чи пробігти 4000 кроків, то це буде корисно для здоров’я. Наприклад, жиру поменшає. Це головна причина, через яку я ходжу пішки й бігаю підтюпцем».

Ще один висновок учених: усього 2250 кроків на день знижують ризик смерті від серцево-судинних захворювань.

Жителька Приштини Сабріе щодня проходить 10–15 кілометрів.

[Сабріе Аліу, жителька Приштини]:

«Я знаю багатьох, хто мав дуже серйозні проблеми зі здоров’ям. Тепер завдяки ходьбі вони почуваються значно ліпше».

Нові дані про користь ходьби отримали під час метааналізу 17 наукових досліджень. У них брало участь понад 220 тисяч осіб. Їх середній вік становив 64 роки. Спостереження тривали переважно сім років.

У людей, старших за 60, ризик смерті знижувався на 42 %, якщо вони за день проходили від шести до десяти тисяч кроків. А в молоді цей показник сягав 49 %, але вони проходили більше — від семи до 13 тисяч кроків за день.

Водночас, як кажуть учені, користь для здоров’я від ходьби дістають люди будь-якого віку та статі. Причому, чим більше людина за день проходить, тим ліпший ефект.

[Ібадете Бітічі, кардіолог та співавтор дослідження]:

«Цей метааналіз перший, у якому оцінено не лише користь від ходьби, коли людина щодня проходить до 20 000 кроків, але й вплив віку, статі та географічного розташування».

Поки що науковці не можуть сказати, як у довгостроковій перспективі впливають на здоров’я інтенсивні фізичні навантаження, такі як марафонські забіги чи заняття на тренажерах. Щоб це з’ясувати, потрібні ретельні дослідження.

Науковці дійшли висновку, що 4000 кроків на день зменшують ризик передчасної смертіЗастосунок, що попереджає про землетруси на Тайвані, завантажили сотні тисяч разівУ Німеччині розробили мікроботів, які в майбутньому допоможуть лікувати ракДо нас летить одна з найяскравіших відомих кометУ Дубаї корали вирощують по-новомуЯк співають кити: данські вчені виявили спеціальний орган«Іншопланетна лихоманка» стимулює перуанських мисливців за старовиноюАвіашоу в Сінгапурі: ставка на футуристичні повітряні таксіМорозильні камери з відходів роблять у кенійському місті МомбасаНауковці підтвердили, що виявили новий вид давніх іхтіозаврів