Зелень вирощують методом гідропоніки, тобто без ґрунту. Спочатку пророщують насіння, а потім поміщають рослини у спеціальні горщики. До них надходить вода, насичена поживними речовинами. Хімічні добрива не використовують.
Зелень, що підросла, одразу викладають на магазинні полиці. До них тут лише 200 метрів.
[Сепер Мусаві, директор з інновацій стартапу]:
«Їжа взагалі дуже багато подорожує. Її імпортують із багатьох місць. У середньому продукти проїжджають чи пролітають 4000 кілометрів, перш ніж потраплять у тарілку. Наш проєкт — своєрідна відповідь на це. Усі хочуть свіжих харчів, а зелень має бути дуже свіжою».
Такі вертикальні ферми є вже у вісьмох супермаркетах у всій Швеції, зокрема в Стокгольмі.
[Фредерік Рістер, власник магазину]:
«Це зручно. Ми точно знаємо, скільки товару отримаємо за день. Немає чинників ризику. Зовнішня ситуація на наше виробництво не впливає».
Коштує зелень коло 20 шведських крон за пакунок. Це майже 70 гривень.
[Сюзанна Даммерт Йонссон, покупниця]:
«Я просто глянула на ціни — коштує досить дешево, якщо взяти до уваги, що зараз багато що подорожчало. Тож я зробила свій вибір».
Вертикальна ферма в супермаркеті має також й інші переваги: не треба тратитись на опалення, бо будівля й так уже обігрівається. Крім того, є системи, які збирають у магазині конденсат і вуглекислий газ. Це також заощаджує ресурси.
Шведський стартап планує найближчими роками охопити 80 % супермаркетів світу.
Коротке посилання на цю сторінку: