Одним порухом пензля ганський художник Деніел Анум Джаспер озброює актора Пола Ньюмана двома револьверами.
Ось уже 30 років він вручну малює кіноафіші до деяких із найвідоміших фільмів. А його полотна — колишні мішки з-під борошна. Ця традиція зародилася в Гані ще наприкінці 70-х років минулого століття.
Місцеві кінотеатри тоді процвітали, а художники змагалися: хто зможе привабити найбільшу аудиторію своїми часто надзвичайними малюнками.
Поява інтернету повністю витіснила незалежні кінотеатри Гани.
Однак Джаспер і далі малює. Та вже для нової аудиторії.
[Деніел Анум Джаспер, художник]:
«Світ привабили намальовані вручну афіші з Африки після того, як люди прийшли, купили наші старі афіші й показали їх у міжнародних мистецьких колах. Їх зачарувало те, як ми вкладаємо в ці плакати нашу власну уяву».
Останній твір Джаспера — класика 1969 року. Афішу до знаменитого вестерну «Бутч Кессіді й Санденс Кід» замовив іноземний колекціонер, зв’язавшись із художником через соцмережу.
Раніше афіші здебільшого малювали до західних бойовиків, а також до фільмів із Китаю і Боллівуду. На багатьох фізичні особливості героїв дуже перебільшені.
Міжнародні колекціонери вважають, що ці твори відбивають певний період в африканському мистецтві.
Професор Джозеф Одуро-Фрімпонг збирає плакати багато років. Також має кілька робіт Джаспера.
[Джозеф Одуро-Фрімпонг, колекціонер із Гани]:
«Варто не концентруватися на тому, що бачиш зараз, а пов’язувати це з історією, періодом історії цього народу».
Таких художників сьогодні дедалі менше. Багато хто в Африці тепер закликає відроджувати традицію.
Коротке посилання на цю сторінку: