Це перший у Європі завод шин, який профінансував Китай. Але він привернув увагу не цим. Наразі всіх непокоїть становище в’єтнамських мігрантів, які його будують. Активісти кажуть, що ті живуть у неопалюваних бараках, голодують і не одержують зарплати.
[Нгуєн Ванчі, в’єтнамський робітник]:
«Маємо багато проблем. Немає електрики, води й зарплати теж».
Робітники сплять без матраців. Вони також кажуть, що в декого з’явилися симптоми, що нагадують COVID. Однак жодної медичної допомоги їм не надають.
Коло ста людей почало страйкувати. За це декого звільнили.
[Місо Зіванов, активіст]:
«Ми бачимо порушення прав людини. В’єтнамські робітники живуть у жахливих умовах. Китайські роботодавці відібрали в них паспорти й ідентифікаційні документи. Вони тут із травня, але зарплату їм виплатили лише раз».
Тут працює коло 500 осіб. Підприємство має продемонструвати налагодження «стратегічного партнерства» між Сербією та Китаєм. Закривати його влада не планує.
[Александар Вучич, президент Сербії]:
«Ми постараємося допомогти в’єтнамським робітникам та всім іншим. Але ми не розганятимемо інвесторів, бо привести їх до нашої країни вкрай важко».
Утім, завод критикують не лише правозахисники. Екологи також кажуть, що регіону загрожує забруднення, бо виробництво покришок украй шкідливе.
Китайська ж компанія каже, що відповідальність за робітників не несе, і що вся вина лежить на підрядниках та агенціях із працевлаштування у В’єтнамі.
Сербія є ключовою країною для китайських інвестицій у Європі. Компанії з КНР часто зазнають критики через порушення екологічних і трудових стандартів.
Коротке посилання на цю сторінку: