Деякі колії проклали ще до 1920 року за Австро-Угорської імперії. Згодом вони почали занепадати, і 2001 року державний залізничний оператор CFR офіційно припинив їх використовувати.
Але місцеві жителі не дали старовинній залізниці під назвою Мокеніта зникнути. Вони вирішили власними зусиллями її відновити.
[Міхай Блотор, голова асоціації «Друзі Мокеніти»]:
«Ми з моїм швагром почали 2008 року. Відтоді нам допомогло понад 500 осіб — ентузіастів мого віку. Нам вдалося полагодити сім кілометрів залізниці, яку державний оператор закинув 2001 року».
Спочатку Міхай, інженер за освітою, відвідав Англію та Уельс і довідався все, що потрібно знати про вузькоколійки та паротяги. Потім він створив асоціацію «Друзі Мокеніти», щоб зібрати потрібну суму.
Спочатку гроші надходили від волонтерів. Пізніше приєдналися й приватні компанії.
Наразі залізницю обслуговує приблизно 15 постійних співробітників.
[Діана Ніта, волонтерка]:
«Ми, група ентузіастів, працюємо на вузькоколійці. Я приєдналася до команди у 2015 році. Зараз ми розчищаємо шляхи перед офіційним запуском».
Грошей на паровий двигун команда не мала. Але знайшовся австрійський інженер, який його надав і тепер його обслуговує.
[Георг Оцевар, інженер]:
«Можу сказати, що сьогоднішнє завдання для цього двигуна легке. Узагалі він призначений перевозити до десяти вагонів».
Тепер асоціація сподівається відновити решту залізниці, а також побудувати ангар для паротяга та вагонів. А вузькоколійкою тим часом вже возять перших пасажирів.
Коротке посилання на цю сторінку: