ООН почала відкачувати понад мільйон барелів нафти з аварійного супертанкера, що стоїть у порту Ємену в Червоному морі. Організація називає його найбільшою екологічною бомбою уповільненої дії у світі.
З 80-х років минулого століття єменська влада використовувала судно FSO Safer для зберігання нафти. Але з 2015 року, коли в країні спалахнув воєнний конфлікт, танкер не ремонтували й не обслуговували. Так, 2019-го в моторний відсік просочилася вода. Побудоване в 1974 році судно втратило цілісність.
ООН узялася за аварійно-рятувальні роботи, бо ніхто інший не висловив готовності їх виконати. Нафту перекачують на інший танкер.
[Антоніу Гутерреш, Генеральний секретар ООН]:
«Нам знадобиться близько 20 мільйонів доларів США, щоб завершити проєкт. Він передбачає очищення та утилізацію танкера й усунення будь-якої екологічної загрози Червоному морю».
Якби нафта витекла, це спричинило б масштабну екологічну та гуманітарну катастрофу.
[Ахім Штайнер, представник ООН]:
«Кілька тижнів тому дехто запитував, чи є насправді на судні нафта. Я можу запевнити вас, що зараз на кораблі незалежні дослідники виміряли обсяг нафти. Це близько мільйона 130 тисяч барелів».
Експерти попереджали, що танкер може або вибухнути, або розвалитися на частини. У такому разі нафтова пляма вчетверо перевищила б ту, яка 1989 року утворилася після аварії на судні «Ексон Вальдес» біля Аляски. Тоді вона розтягнулася на 28 тисяч квадратних кілометрів.
Зі слів Гутерреша, якби сталася нинішня аварія, було б розорено цілі рибальські громади, зникли б сотні тисяч робочих місць. Невідомо на скільки закрилися б великі порти.
Загалом для усунення наслідків можливої аварії знадобилося б коло 20 мільярдів доларів.
Коротке посилання на цю сторінку: