За його словами, головна причина — низька ефективність роботи польських служб, які проводять фітосанітарний та ветеринарний контроль.
[Мустафа Найєм, заступник міністра інфраструктури України]:
«Кількість транспортних засобів, які вони приймають катастрофічно впала — у 3‒4 рази за останній місяць. Якщо раніше (за добу) вони приймали від 50 до 80 машин, то зараз від 12 до 20».
Критично низька пропускна здатність КПП призводить до того, що всі вантажі стоять у чергах від 7 до 10 днів. Здебільшого це зерно й продукти, які йдуть на експорт.
Водночас водіям доводиться пристосовуватися до життя в чергах. Вони розвішують на вантажівках свій випраний одяг, використовують ящики для інструментів як кухню і їдять прямо біля машин.
Через війну більшість вантажів з України вивозять автотранспортом. Найбільше навантаження припадає на польський напрямок, оскільки ця країна має морські порти. Проте, за словами Мустафи Найєма, КПП Польщі виявилися до цього не готовими.
У Міністерстві інфраструктури України підрахували, що такі затори завдають перевізникам від 2 до 3 тисяч євро збитків із кожного транспортного засобу, а для всього сектору — щомісяця десятки мільйонів доларів.
Коротке посилання на цю сторінку: