Працівники залізничної компанії JR Tokai, а також шанувальники поїздів зібралися на станції в Токіо. Тут урочисто відправляють у дорогу поїзд. Церемонію присвячено 60-річчю Токайдо-сінкансен — першої лінії сінкансена та першої у світі високошвидкісної магістралі.
[Сюнсуке Ніва, президент JR Tokai]:
«Сьогодні виповнюється 60 років від дня відкриття. За останні 60 років цим потягом скористалося близько семи мільярдів пасажирів. Я хотів би ще раз висловити свою подяку за це».
Лінія Токайдо, яка сполучає Токіо та Осаку, відкрилася якраз перед Олімпіадою в Токіо 1964 року.
Попри те, що будівництво тривало всього п’ять з половиною років, сінкансен досяг небаченої в той час швидкості — 210 кілометрів за годину. Нині, за словами голови компанії, поїзд їздить зі швидкістю 285 кілометрів за годину.
[Сюнсуке Ніва, президент JR Tokai]:
«Ми й далі поліпшуватимемо потяги сінкансен, які будуть зручнішими, комфортнішими та безпечнішими, ніж будь-коли. Оскільки стихійні лиха стають руйнівнішими, наш пріоритет — це гарантування безпечного перевезення пасажирів».
Лінія перевезла 100-мільйонного пасажира в 1967 році, мільярдного — у 76-му.
[Дзюн Умехара, експерт з поїздів]:
«Деякі з тих, хто проєктував корпус сінкансена, були колишніми конструкторами винищувачів. Завдяки їхньому досвідові, сінкансен має обтічну форму, яка знижує лобовий опір».
Оскільки лінія Токайдо-сінкансен проходить через три найбільші агломерації Японії, її вважають найбільш завантаженою.
[пасажир]:
«Усередині японських поїздів сінкансен дуже чисто й дуже зручно. Вони рухаються на високій швидкості. Це справді зручний спосіб подорожувати».
Водночас JR Tokai вже розробляє тюо-сінкансен. Це буде перша лінія магнітно-левітаційної залізниці, яка зв’яже Токіо, Нагою та Осаку. Як очікують, нею ходитимуть найшвидші поїзди у світі, швидкість яких сягатиме 500 кілометрів за годину.
Коротке посилання на цю сторінку: