Охолоджувальну фарбу для автомобілів створили в науково-дослідному центрі Nissan у Японії. Вона містить метаматеріали та синтетичні композиційні матеріали, унаслідок чого має електромагнітні властивості, які не трапляються в природі.
Фарба спочатку пройшла лабораторні випробування. Потім її протестували в міжнародному аеропорту Токіо. Під сонцем залишили два автомобілі. Перший пофарбований звичайною фарбою, а другий — охолоджувальною.
[Сусуму Міура, працівник науково-дослідного центру Nissan]:
«Це польове випробування проходило спекотного літа, і результати вражають. Ми підтвердили, що температура на поверхні автомобіля знизилася на 12 градусів, а в салоні — на 5 градусів».
Охолоджувальна фарба дасть змогу заощаджувати пальне на роботі кондиціонера. До того ж набагато приємніше сідати в авто, у якому прохолодніше.
Аналогічну фарбу вже наносять на будинки. Але проблема в тому, що таке покриття дуже товсте. Для фарбування автомобілів це не підходить. До того ж фарбу ще треба зверху покрити лаком. У Nissan поки що змогли зробити фарбу завтовшки 120 мікронів. Звичайна автомобільна фарба вшестеро тонша.
[Оскар Брусс, працівник Університетського коледжу Лондона]:
«Через обмеження в автомобільній галузі їм довелося створити фарбу, яку можна наносити на автомобілі, і яка набагато тонша за ту, яку використовують у будівництві. Це одна з проблем, з якою вони зіткнулися і яку подолали».
Розробники кажуть, що фарба стійка до солі, сколів та хімічної дії і не вицвітає.
[Сусуму Міура, працівник науково-дослідного центру Nissan]:
«Я бачу великий потенціал. Особливо фарба підійде для легких комерційних автомобілів, таких як фургони та машини швидкої допомоги, водії яких проводять за кермом більшу частину дня».
Фарбу створили у співпраці з китайською компанією, яка розробила плівку та тканину, що не пропускають тепло.
Коротке посилання на цю сторінку: