[This post contains advanced video player, click to open the original website]
Сотні років цю картину вважали роботою одного з послідовників Караваджо. Її справжнє походження з’ясували лише у 80-х роках минулого століття. Тепер шедевр італійського художника вперше за 20 років показали в Лондоні. Виставка в Національній галереї називається «Останній Караваджо».
[Франческа Вітлум-Купер, куратор виставки]:
«Тривалий час це був загублений Караваджо. Він був в однієї сім’ї 300 років. У 70-х роках минулого століття картину купив банк в Італії. Але із сенсаційного листа з архіву в Неаполі стало відомо, що в травні 1610 року, лише за кілька тижнів до смерті, Караваджо зобразив мученицьку смерть святої Урсули».
Драматичні картини Караваджо відомі контрастом світла та тіні, а також реалістичними зображеннями людей. Часто йому позували реальні моделі.
«Мучеництво святої Урсули» майстер написав, повертаючись до Рима після папського помилування. Однак до міста він так і не доїхав. Помер дорогою.
Життя Караваджо було дуже буремним. Через запальний характер художник часто опинявся у в’язниці за бійки. В одній з таких бійок загинула людина. У вбивстві звинуватили Караваджо. Після цього він утік із Рима й жив у Неаполі, на Сицилії та на Мальті.
[Франческа Вітлум-Купер, куратор виставки]:
«Навіть за стандартами того дуже жорстокого періоду, Караваджо, схоже, вів надзвичайно буйне життя. Ті десять років, які він провів у Римі, були сповнені нескінченних звинувачень проти нього. Він був зарозумілою і жорстокою людиною. Ходив із мечем і постійно вступав з усіма в сутички. А в 1606 році він убиває свого давнього ворога — сутенера Рануччіо Томассоні. І йому доводиться втікати. Хоч він і був найвідомішим художником Рима, і хоч кардинали та колекціонери ставали в чергу за його картинами, вони нічого не могли вдіяти. Це серйозний злочин, тому він утік на південь».
«Мучеництво святої Урсули» зображує жінку зі стрілою в грудях. Її випустив язичник, за якого вона відмовилася вийти заміж.
Цікаво, що роботи Караваджо вважали революційними. Він зображував простих людей, а також неприкриті емоції, що було в той час просто немислимо. До того ж не збереглося жодного малюнка чи ескізу художника. Тобто свої роботи він одразу писав на полотні.
[Франческа Вітлум-Купер, куратор виставки]:
«Нині ми звикли бачити на картинах справжніх людей і ми звикли бачити брудні нігті. Ми звикли до того, що художник просто бере пензля й пише прямо на полотні. А за часів Караваджо це було дивовижно».
Виставка триватиме в Лондоні до 21 липня. Вхід безплатний.
Це буде неймовірний досвід для тих, хто прагне пригод. Наприкінці 2025 року шестеро людей вирушать…
Перукар Хуссейн Фаліх із Багдада мріє колись виставити свої роботи в художній галереї. Він створює…
Суматранським тигренятам у зоопарку «Берлін-Фрідріхсфельде» дали клички. Близнюків, що народилися 25 лютого, зватимуть Куно та…
На прем'єр-міністра Словаччини Роберта Фіцо вчинили замах. Нападник вистрілив у політика п'ять разів. Його госпіталізували…
Повені на півдні Бразилії змушують сотні тисяч місцевих жителів замислитися про переїзд. У регіоні живе…
Роботи забутих жінок-художниць показують на новій виставці. Експозиція називається «Тепер ви нас бачите». Це картини…
Leave a Comment