Наука і технології

Там, де наука зустрічається з мистецтвом: лабораторні алмази стають дешевшими

[This post contains advanced video player, click to open the original website]

Дизайнерка ювелірних виробів Анабела Чан досліджує діаманти на якість огранювання, чистоту, кількість каратів і колір. Але вона не бачить недоліків, властивих усім каменям, добутим природним шляхом.

Це бездоганні дорогоцінні камені, вирощені в лабораторії. Їх створено в контрольованому середовищі, яке імітує те, що в землі. Щоправда, швидкість більша в сотні разів.

Якщо за звичайних умов алмази ростуть мільярди років, то тут хімічний процес триває коло десяти тижнів.

Чан уважає свої роботи, виставлені у власному бутику в Лондоні, злиттям науки та мистецтва. Розповідає, що десять років тому, коли тільки почала вивчати ювелірну справу, вона їздила на шрі-ланкійські шахти дорогоцінного каміння.

[Анабела Чан, засновниця бренду Anabela Chan]:

«Я побачила умови, у яких люди працювали, дізналася, як мало їм платили за те, що вони видобували один із найцінніших товарів у світі. І мені це здалося безглуздим. Саме тоді я почала досліджувати альтернативні матеріали. Я вирішила створювати такі ж красиві, гідні червоної доріжки ювелірні вироби високого рівня, але не використовуючи при цьому копальні».

Зі слів аналітика Едана Голана, ринок лабораторних каменів щороку зростає на 20 %. Водночас глобальний прибуток уже сягає 15 мільярдів доларів.

[Едан Голан, аналітик]:

«Вирощені в лабораторії діаманти мають дві основні характеристики. По-перше, вони ідентичні природним. По-друге, це дешевша альтернатива. І це цікавить споживачів, які хочуть заощадити».

За останні два роки бренди Pandora та Swarovski створили низку пропозицій із штучними діамантами. І це себе виправдало.

Pandora, найбільший у світі виробник ювелірних виробів, зміг стати популярним і прибутковим, водночас демократизуючи алмазну галузь.

У міру падіння виробничих витрат ціни на вирощені діаманти знижуються: камінь вагою один карат зараз продають на 80 % дешевше, ніж його природний еквівалент. Десять років тому різниця в ціні становила лише 10 %.

Це означає, що брендам доводиться вирізнятися іншими способами.

Старший віцепрезидент Pandora та голова відділу діамантів Джошуа Браман каже, що тепер головний чинник — це дизайн, а також екологічне виробництво.

Leave a Comment

Останні записи

Нова лінійка iPad від Apple: чип M4 та екран OLED

Компанія Apple показала перші нові iPad з 2022 року. [Тім Кук, директор Apple]: «Це найважливіший…

11 години тому

Науковці: квітень став найспекотнішим за всю історію спостережень

Це філіппінські школярі. Вони намагаються слухати урок в умовах нестерпної спеки. У такому ж становищі…

12 години тому

В Азербайджані вперше провели Національний фестиваль килимів

Вулиці в центрі Баку вистелили килимами. В Азербайджані вперше проводять Національний фестиваль килимів. Тут організували…

13 години тому

Ізраїль заявив, що не закінчив із «Хезболлою» і що «літо буде спекотним»

Міністр оборони Ізраїлю Йоав Галант каже, що місію з протистояння ліванській «Хезболлі» на півночі Ізраїлю…

14 години тому

Відкрита тюрма: як в’язнів Чехії повертають у суспільство

За високою стіною з колючого дроту міститься унікальна в'язниця відкритого типу. Вона розташована в передмісті…

15 години тому

В Аргентині розробили замінники дерев для жвавих міських зон

Цей фотобіореактор видаляє з повітря вуглекислий газ і виробляє кисень. Аргентинські науковці створили його спеціально…

16 години тому